Gå till innehåll

Problem med att anslutningen till en Belkin N Wireless Router kopplas ner


Recommended Posts

Jag har skaffat en Belkin N Wireless Router

STD1_F5D8233-4.jpg

När jag använder den kopplas jag ner 20-30 gånger/ dygn. På routern/modemet blinkar internetlamapn orange några tiondels sekunder för att sedan återgå till det blåa sken den har vid uppkoppling.

Provade en Zyxel 600-någonting som jag lånade några dagar av min bredbandsleverantör och då blev det ett par tre nedkopplingar.

Så vad är fel? Har inte ändrat mycket från "defaultinställningarna" bara släppt igenom några portar.

Men isp sa att den kanske hart liksom lite övertro på sig själv och skickar "paketen" lite för snabbt och därför tappar linan, vad de nu menade....

Men vad ska man göra, känns lite dumt att köpa ny innan man riktigt försökt att få det att fungera som det ska...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Via belkin.se o support och lite botaniserande så hamnar man här

http://www.belkin.com/uk/support/article/?...90&scid=282

Du får själv äran att kolla att alla "nuffror" stämmer.

Sen är det en pre-release men trubblen stämmer

"It is posted here because it fixes a problem that customers have reported where the router would disconnect and reconnect on a frequent basis. This problem appears to occur with certain ISPs and certain modems; one of them is Casema in The Netherlands."

I högermenyn står det hur man uppgraderar firmwaret...

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Via belkin.se o support och lite botaniserande så hamnar man här

http://www.belkin.com/uk/support/article/?...90&scid=282

Du får själv äran att kolla att alla "nuffror" stämmer.

Sen är det en pre-release men trubblen stämmer

"It is posted here because it fixes a problem that customers have reported where the router would disconnect and reconnect on a frequent basis. This problem appears to occur with certain ISPs and certain modems; one of them is Casema in The Netherlands."

I högermenyn står det hur man uppgraderar firmwaret...

;)

Fan plun, jag trodde jag var vass på att söka. Du är värre. Tack så väldans mycket. Återkommer med rapoort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag testade med ditt tips. Men den klagade på att det var fel hårdvara för denna firmware. Etiketten på min Belkin är identisk med den på bilden, men på ver. längst ner till höger står det 1000yy på min istället för bara 1000.

Belkins svenska support öppnar vid 09:30 ska testa att ringa dem.

Återkommer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag testade med ditt tips. Men den klagade på att det var fel hårdvara för denna firmware. Etiketten på min Belkin är identisk med den på bilden, men på ver. längst ner till höger står det 1000yy på min istället för bara 1000.

Belkins svenska support öppnar vid 09:30 ska testa att ringa dem.

Återkommer...

Jo då är det den här....

http://www.belkin.com/uk/support/article/?...9238&scid=0

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så hemskt mycket för hjälpen, plun.

Jag ger upp, installerade den du länkade till, nu kopplar den ner ännu tätare. Ringde supporten och det var rätt uppdatering. Men.....belkin ska nog hålla sig till fodral, väskor och dåliga möss. :)

Får skicka tillbaka den och tar en Zyxel istället. http://www.zyxel.se/web/product_family_det...FB-C336C1F050F0 Den ska tydligen uppfylla draft2 samt inte helt lita till 2,4Ghz som Belkin gör....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ju uppriktigt skulle jag aldrig köpa något märkt Belkin.... :D

Kollade lite på de 2 firmwaresidorna och har man pre-release firmware

med så gamla datum så bör man nog sälja nåt annat...

Zyxel har alltid varit kvalite.... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...