Jump to content

Göra icke trådlös skrivare trådlös

Recommended Posts

Hej! Jag har en EPSON Stylus DX5000 som är kopplad till en stationär dator med Windows XP Home 32-bit svenska. Jag vill koppla den till mitt trådlösa nätverk med routern D-Link AirPlus Xtreme G Wireless Router DI-624, för att kunna skriva ut genom den bärbara datorn (bärbara har trådlöst nätverkskort från Intel) och har Vista Home Premium 32-bit svenska. Jag har hört att man kan koppla en apparat till skrivarens usb-port för att genom apparaten koppla en nätverkskabel till routern och göra den trådlös eftersom skrivaren varken har bluetooth/trådlöst nätverkskort.

Någon som vet vad apparaten kallas och var man kan köpa en sådan? Tack på förhand!

EDIT: Är det möjligt att det här är rätt apparat? (http://www.jula.se/e-Sales/esa/default.jsp?mainpage=ItemDetails.jsp&denied=yes&%40where.ItemID%40EQ=924469)

Skulle rekommendera en "Epson C82437*"

Minns exakt inte det europeiska modellnummret på den tyvärr.

Har en bekant som har just denna uppkopplad till sitt WLAN (med wpa2-tkip psk).

Och skrivaren i sin tur ansluten via usb till adaptern.

Lite pill att få igång den men sen funkade det extremt bra (testad i Vista och XP), då skrivaren

dyker upp som en nätverksskrivare.

http://esupport.epson-europe.com/ProductHo...oSiN9TGQY4U003D

Tror att den var inköpt på "PC city" alt "Elgiganten" hittar den tyvärr inte på deras hemsida, men ska försökta ta reda på exakt vart den är köpt och pris. Kontroller gärna att den ska vara kompatiblel med din skrivare om du överväger ett köp.

edit: nu fungear jula länken, jo den borde fylla samma funktion.