Gå till innehåll

[LÖST] Port Forwarding för utorrent


Recommended Posts

Jag kör med en router och eftersom jag har tre datorer och en ip-telefon som är anslutna till routern så får jag ju olika ip-nummer(192.168.1.X) beronde på vilken maskin som startar upp först får ju den det lägsta ip-nummret efter ip-telefonen som alltid är igång. Ex. 192.168.3 för laptop.

Ett problem med detta är när man i inställningar för dc och torrent måste ställa in vilka portar som programmet kan köra över är att man måste köra Port Forwarding i inställningar för routern för vardera program (dc, utorrent). Portar som ska kopplas ihop med ip-nummer för den dator man kör dc och torrent ifrån.

Problemet är bara det att man varje gång för ett annorlunda ip-nummer alltså inte 192.168.1.4 utan 192.168.1.5 ex. så stämmer ju inte inställningarna i Port Forwarding som man ställt in. utan måste ändra det varje gång.

Går det att fixa ett permanent ip-nummer för varje maskin eller nått liknande för att lösa detta problem?

Det här var lite klurigt att förklara men jag hoppas att ni förstår mitt problem  :) fråga annars så ska jag försöka förklara på ett annat sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här kan möjligen vara ett sätt att öppna portar för den maskin som för tillfället skall användas!

Port Triggering is an advanced feature that can be used for gaming and other Internet applications. It allows you to do port forwarding without setting a fixed PC.

http://kbserver.netgear.com/inquira/defaul...110#__highlight

Annars skall det tydligen gå att fixera IP till en specifik maskin!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla vad du har för "Lease time" på LAN DHCPn

D-Link kör med 1 vecka som standard och då är det mindre

sannolikt att en IP adress byts mellan burkarna.

Ser ut så här med D-Link

t_eDwmBDzVt.gif

Mer strul att köra med fasta IP adresser på LAN sidan.  (iofs inget problem om man

sätter sig in i manualen....)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...