Jump to content

Kan jag ha den här hårddisken i min dator?

Guest Naturguiden

Recommended Posts

Serial ATA 3Gb/s RAID

This motherboard supports next-generation SATA hard drives based on the new SATA 3Gb/s storage specification. The onboard NVIDIA nForce® 500 SLI MCP allows RAID 0, RAID 1, RAID 0+1, RAID 5 and JBOD configurations for four SATA connectors.

Så... svaret är Yesss...

Guest Naturguiden

Måste fråga en sak till

Vad skulle du föredra om du fick välja:

1. 1 st med op och 6 st hårdiskar med 320Gb

2. 1 st med op och två 1Tb diskar

Med tanke på att 1TB diskar ändå kommer att partitioneras upp på grund av sin otympliga storlek,

så är det effektivare och mindre riskabelt med tanke på diskhaveri, att välja flera mindre diskenheter

och därmed minimera mängden sårbar data.

Men om jag vore i din dator och skruvade, så skulle jag beakta att du bara har fyra(4) SATA

anslutningar på moderkortet. Alltså en systemdisk + 3 andra diskar. Så i ditt fall gäller det att

se till det begränsade antalet möjligheter.

Guest Naturguiden
Men om jag vore i din dator och skruvade, så skulle jag beakta att du bara har fyra(4) SATA

anslutningar på moderkortet. Alltså en systemdisk + 3 andra diskar. Så i ditt fall gäller det att

se till det begränsade antalet möjligheter.

Det stämmer inte till fullo faktiskt, jag har köpt till så jag har faktiskt fler portar än 4 st tror jag har 8 st...

skall blåsa lite damm i morgon och då kan jag tala om hur många SATA anslutningar jag har