Guest Naturguiden Posted May 19, 2008 Share Posted May 19, 2008 Fundera på att sätta in en hd som har SATA2 koppling kan jag ha det i min dator??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted May 19, 2008 Share Posted May 19, 2008 Serial ATA 3Gb/s RAIDThis motherboard supports next-generation SATA hard drives based on the new SATA 3Gb/s storage specification. The onboard NVIDIA nForce® 500 SLI MCP allows RAID 0, RAID 1, RAID 0+1, RAID 5 and JBOD configurations for four SATA connectors. Så... svaret är Yesss... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted May 19, 2008 Share Posted May 19, 2008 Måste fråga en sak till Vad skulle du föredra om du fick välja: 1. 1 st med op och 6 st hårdiskar med 320Gb 2. 1 st med op och två 1Tb diskar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted May 19, 2008 Share Posted May 19, 2008 Med tanke på att 1TB diskar ändå kommer att partitioneras upp på grund av sin otympliga storlek, så är det effektivare och mindre riskabelt med tanke på diskhaveri, att välja flera mindre diskenheter och därmed minimera mängden sårbar data. Men om jag vore i din dator och skruvade, så skulle jag beakta att du bara har fyra(4) SATA anslutningar på moderkortet. Alltså en systemdisk + 3 andra diskar. Så i ditt fall gäller det att se till det begränsade antalet möjligheter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted May 19, 2008 Share Posted May 19, 2008 Men om jag vore i din dator och skruvade, så skulle jag beakta att du bara har fyra(4) SATAanslutningar på moderkortet. Alltså en systemdisk + 3 andra diskar. Så i ditt fall gäller det att se till det begränsade antalet möjligheter. Det stämmer inte till fullo faktiskt, jag har köpt till så jag har faktiskt fler portar än 4 st tror jag har 8 st... skall blåsa lite damm i morgon och då kan jag tala om hur många SATA anslutningar jag har Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts