Gå till innehåll

Omfattande guide för den som vill rensa upp systemet


L-L

Recommended Posts

http://www.wincert.net/forum/index.php?showforum=122

- En guide i 10 delar för att rensa och trimma systemet. Har aldrig sett något så omfattande, det är mycket imponerande! Många, många enskilda filer tas upp och huruvida de kan tas bort eller inte.

Själv har jag ju först lättat systemet rejält med nLite, men har nu bantat ytterligare lite tack vare denna guide, främst in Windows-mappen. Har dock kommit så långt nu att fråga är befogad; "varför"... :) Tja, vad sägs om "därför"? ;D

Har fått ner Windows-mappen till totalt 445 MB nu. Det går väl att göra en hel del till genom att jaga DLL-filer, får se om jag orkar.

Kör hårt men försiktigt!

LA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, underbar sida för en rensnings-galning som jag. :D

Har nu fått ner Windows-mappen (XP SP3) från redan ganska låga 445 MB till ännu lägre 396 MB. Detta är efter en ominstallation sedan trådens första inlägg. Nu har jag kvar halv-viktiga filer som jag inte hade då, totalt 17 MB, så för att jämföra skulle mappen kunna vara 379 MB.

All funktionalitet jag kan drömma om finns kvar, förutom automatiska uppdateringar som jag ändå inte vill ha, samt den stora filen driver.cab som behövs om någon skall köra in ett okänt USB-minne på datorn. Har dock den filen på installations-CD så det är lugnt.

Hoppas att guiden inspirerar någon. Mindre skräp åt folket. ;)

LA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...