Gå till innehåll

Problem efter NOD32-uppdatering igår


rt-head

Recommended Posts

Du måste till att börja med aktivera visning av skyddade operativsystemfiler.... Kontrollpanelen / Mappalternativ / Visning.... ta bort bocken i "Dölj skyddade operativsystemfiler". Nästa åtgärd blir att skaffa access till "Documents and settings".... ta en titt på Waxinators bilder om hur man ändrar ägarskapet, på länken nedan!

http://www.alltomxp.se/forum/index.php?top...icseen#msg67106

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Problem med NOD 32 fick jag redan för tre veckor sedan, barnens dator var även infekterad och innan vi uppdagade detta så hade NOD 32 redan raderat det mesta i datorn! Trots diverse jobb gick denna dator inte att rädda så deras hårdisk rasade ohjälpligt. Denna jag sitter vid lyckades jag rädda i sista "sekunden"

Problemet var så vitt jag kan förstå, NOD 32 var inställd på att radera virus direkt vid upptäckt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder NOD32 och har så gjort sedan 2001 på mina datorer. Är detta ett specefikt problem till en viss version. Jag använder NOD32 version 2.7 och har inte märkt något av detta.

I Stenis nyhetsbrev som jag fick idag, fanns heller inga uppgifter om vilken version av NOD32 det gällde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gör man lika i vista för att hitta filen.......C:Documents and settingsAll usersApplication dataESETESETNOD32antivirusUPDfiles och deleta felaktiga filer?

måste operationen göras i felsäkert läge? även om man får i gång burken??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gör man lika i vista för att hitta filen.......C:Documents and settingsAll usersApplication dataESETESETNOD32antivirusUPDfiles och deleta felaktiga filer?

måste operationen göras i felsäkert läge? även om man får i gång burken??

Det var Vista jag menade, i min beskrivning.... i XP skall det inte vara nödvändigt! Får du igång burken och den fungerar som vanligt, behöver du inte göra någonting..... varken i vista eller xp! Den operation Stenis beskriver är endast till för datorer som ej går att logga in normalt på efter NOD32-uppdateringen i går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men det vart igår...efter uppdatering..den hänger sig måste resseta o trixa så går den igång.....blir den stående en stund låser den sig.

kan jag ta bort i normalläge eller ska jag göra det i felsäkert läge??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har jag förstått det hela,så blev nte NOD32 Antivirus, version 2.7 drabbad, utan bara Eset Smart Security. Har jag fel, så får ni ursäkta en gammal man med dålig syn  ;D

http://www.eset.com/support/kb.php?option=...p;articleid=812

Och till rt-head så gör du enligt min länk ovan, om du har Eset Smart Security.

Men bara om du blev drabbad förstås.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...