Gå till innehåll

[LÖST] FireFox 3 i 64-bitars Windows?


Belsebub

Recommended Posts

för att kunna köras i 64-bitars

Som du verkar mena om den kommer funka i 64-bitars? Svar: Ja.

Om du menar om den släpps i 64-bitars så är jag nästan 100 på det eftersom Firefox är open source och därmed kan kompileras till 64-bitars av vilken stolle som.

Och som en vis man sa: finns det en möjlighet och tillräckligt med tid kommer det hända.

Svar: Ja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe! angående länken då FF ärvar(?) i betastadiet under namn "minefiled" klockrent namn!

Men ok trodde man körde ff i 32-bitar eftersom det står det i aktivitetshanteraren när man kollar under processer (se bild). Den är alltså inte kompliterad till 64 i dagsläget? Eller hur ska jag uppfatta era svar?  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okay... jag tänkte låta dig själv leta dig fram till nedladdningslänken för filen.. ;)

Tydligen så har de nyligen (12-maj) kompilerat ihop en x64 version av senaste Firefox 3.0 :o

Jag laddar ner den och testar....Minefield.

http://wiki.mozilla-x86-64.com/images/Fire...r.20080512..zip

EDIT:  Nu skriver jag detta via Firefox Minefield 64-bitars version. Av någon anledning så ville den

           installera under Program (X86) men programmet körs som x64.

          Om du får problem med uppoppande felrutor så tvångsstänger du Firefox och inaktiverar

          eller avinstallerar dina Tillägg... Jag fick göra detta, öppna gamla FF och rensa ett par Tillägg.

          Så nu funkar det... nästan... Flash Player fungerar inte...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...