Gå till innehåll

Kan inte skapa återställningskiva/backup


vapea

Recommended Posts

Hej !

Vet inte riktigt var jag ska börja men..

I förrgår morse ville inte laptopen öppna sig (Hp med vista home basic), fast den stängt ner sig som vanligt

kvällen innan. Den självreparerade sig och vart rätt seg efter det. Men jag tänkte att det kanske skulle

vara bra att ha en backup/återställningsskiva om det skulle gå käpp rakt åt..

Men när jag kör Recovery Manager/skapa skiva så slutar den skapa filer efter 50% och säger: "håller på att avbryta" och avbryter sedan. Jag har via en extern hårddisk nu flyttat över det jag verkligen vill spara och undrar om jag på nått sätt kan ominstallera vista så allt på hårddisken förvinner och den blir som från början när man köpte den ? Men kan jag göra det från HP Recovery partionen på datan ? Jag har ju ingen skiva att sätta i eller det kanske inte behövs ?

Jag är ingen jättehejjare på detta, finns det nån beskrivning hur man går tillväga att ominstallera vista från datan ? Eller jag måste ha en skiva innan ?   ???

// Tacksam för svar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En reparationsskiva skall också kunna skapas på det sätt som nedanstående artikel beskriver!

Det var just vad vapea försökte göra enligt första inlägget.

Förhoppningsvis så fungerar recovery-partitionen.

NOTE:

  HP computers that ship with Microsoft Windows Vista do not come with recovery CDs. Instead,

  they use a space (partition) on the hard disk drive to store the recovery information.

  The use of a hidden partition provides a convenient process that eliminates the use of recovery

  discs that may be lost or scratched. Recovery discs for Windows Vista can be created by using the

  Recovery Manager or are available from HP for a minimal cost.

EDIT:  Sorry e-son... jag skulle ha läst länken också... :'(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...