Gå till innehåll

Bildskärm svart under uppstart


wella91

Recommended Posts

Hej!

Har ett problem som började med att jag kopplade upp bildskärmen till min bärbara och använde som skärm istället, för att sedan trycka in den i datorn igen då den inte fungerade.

När jag startar i felsäkert läge verkar de som om den rullar på perfekt med hög upplösning o.s.v. Och när jag startar i VGA-läge så läste jag att den "reset'ar" grafikkortet, och jag fick en upplösning på 640x400px. När jag försöker ändra uppåt så blir den svart igen.

När den är i svart läge blinkar den mellan "Digital"  och "analog" för att efter ett tag säga "unplugged" eller liknande meddelande.

Den verkar fullkomligt ostabil i VGA-läget och skulle gärna vilja ha hjälp inom detta ämnet om något handlat runt dehär förut och kan hjälpa mig skulle jag vara evigt tacksam!

Fel på dator? Eller skärmen? Någon inställning? Fattar noll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tryck <F8> flera gånger under uppstarten så du får fram startup-menyn.

Välj där "Senast fungerande konfiguration" och se till att skärmen sitter i samma grafikkortsuttag

som före flytten till bärbara.

Att skärmen växlar mellan Analog och Digital innebär att skärmen inte får någon signal från

grafikkortet. Som om kortet växlat uttag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar inte fungera. Samma sak att den växlar mellan digital och analog.

Men grafikkortet fungerar ju, annars skulle de inte fungera med VGA-läge och felsäkert läge? Några fler tips? Jag har inte växlat något uttag heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, de jag gjorde var att jag ladda ner drivrutiner till mitt grafikkort (Geforge FX 5200) men när jag skulle installera kom meddelandet "Dessa drivrutiner är äldre än dina aktuella, installera ändå?" Jag tryckte ja.

När jag startade upp så fungerade de tills jag skulle logga in, då tangentbordet hade slutat fungera? Testade runt i olika uttag (USB tangentbord) Inget fungerade. Sen testade jag att starta felsäkert läge, inget nytt. Sen "senast fungerande konfurgiration" och då fungerade de helt plötsligt.

Omformatering känns aktuellt, hela datorn verkar väldigt ostabil just nu. Men tack för hjälpen så långt, uppskattas mycket, den är igång i alla fall :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...