Guest Naturguiden Posted June 3, 2008 Share Posted June 3, 2008 Om jag installera xp på en disk; då skall jag har drivisar för det op:t virusprogram och allt annat... Om jag har vista på en annan disk skall jag så lägga in vista drivrutiner för vista på den disken då? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted June 3, 2008 Share Posted June 3, 2008 Två operativsystem = två kompletta installationer... När du startar XP-skivan så skall XP sköta sig självt. Startar du Vista-skivan så skall Vista sköta sig självt. Det enda gemensamma operativen har är bootblocket på huvuddisken och naturligtvis hårdvaran. En känd bugg med att dela hårdvaran är att när du kör XP så tas Vistas återställningspunkter bort... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted June 3, 2008 Share Posted June 3, 2008 Jag skall ju ha xp på en disk och vista på den andra och installera nödvändig programvara på dessa två burkarna... När jag efter att ha installerat xp och vista i nämnd ordning så bör jag vid sista uppstarten frågan om vilket operativsystem jag vill starta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Japanmannen Posted June 3, 2008 Share Posted June 3, 2008 När jag efter att ha installerat xp och vista i nämnd ordning så bör jag vid sista uppstarten frågan om vilket operativsystem jag vill starta Du kommer att se följande bild (Screenshot från dualboot i Microsoft Virtual PC): Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted June 3, 2008 Share Posted June 3, 2008 Misstänkte något sådant Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts