Gå till innehåll

[LÖST] Får inte fram bilder från CD-skiva


svahn71

Recommended Posts

Hej!

Jag har fått en cd skiva med bilder men jag kan inte få fram dem.

Filsystemet på cd skivan är UDF och det finns en fil på skivan som heter Non-Allocatable Space och är på 0 byte.

Finns det någon som vet hur jag ska göra. ???

Jag har Windows XP och Roxio Easy Media Creator 7

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått en cd skiva med bilder men jag kan inte få fram dem.

Filsystemet på cd skivan är UDF och det finns en fil på skivan som heter Non-Allocatable Space och är på 0 byte.

Finns det någon som vet hur jag ska göra. ???

UDF är ett databasformat som kan läsas av t.ex Excell... möjligen ligger bilderna infogade i ett kalkylblad! Så prova att öppna med Excell, om du har MS Office installerat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte snarare fråga om Universal Disk Format? http://en.wikipedia.org/wiki/Universal_Disk_Format

Så kan det nog vara! Jag utgick ifrån att det handlade om filformat, eftersom det är vad man behöver veta för att kunna avgöra vilket program som kan användas! Så frågan måste alltså bli..... vilket format (filändelse) har bildfilerna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har testat IsoBuster och fick fram tre nya filer  Autorun.inf  UdfrChk.exe och udfrinst.zl.

Men det händer inget när jag försöker öppna dem. personen som jag har fått skivan av kollade den inan han skickade den, han använde Drag to Disc när han brännde skivan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...