Gå till innehåll

Lite nyheter i Firefox 3


Superlight

Recommended Posts

  • Svar 80
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Ska man behöva "gå in i deras nedladdningssystem" själv nu också. Ännu sämre av dom om de inte länkar. Den har ju till och med legat där hela dagen. Gälls det som rekord där?

Jag väntar till över 8 i alla fall. Ser film nu så...

Jo men nu är länkarna till Mozillas officiella nedladdning.  Klicksidan ovanför är då överbelastad.

Alla nedladdningar räknas, däremot skulle man visst ha ett filter för räknaren att inte samma IP adress räknades flera gånger.

Men visst kan du vänta.... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör ju sedan ett tag v3.0RC3 så jag bara klickade mig fram till Tillbehören.

Alla tillbehör som passar för 3'an är grönmärkta och laddningsbara. Men du verka få vänta på dem

för hela Mozilla blev överkörd av ett ånglok. :D

http://www.techspot.com/

Mozilla sites die shortly after Download Day begins

by Justin Mann on June 17, 2008, 1:05 PM | (2 comments)

Mozilla sites die shortly after Download Day begins

Today is Firefox download day as reported earlier, and many of us have been eagerly waiting to not only grab the official Firefox 3.0 release but also help Mozilla break records. It seems, however, that record might have some difficulty being achieved as the Get Firefox site is dead in the water as of this post. On top of that, the official Mozilla site is also dead, dying quietly with a Service Unavailable message. The sites died within minutes of Firefox 3 going live.

Perhaps the Mozilla team underestimated the demand this would generate. Perhaps it was also a bad idea for them to make the release public in the middle of the day. Sure, they have grabbed a huge audience but what good is that audience if the servers are down? If you're able to grab it from a mirror, go for it. Otherwise it looks like we'll just have to wait for their servers to calm down.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den officiella nedladdningen som det finns länkat till i något inlägg har ju funnits sen den elfte...

Index of /pub/mozilla.org/firefox/releases/3.0/win32/sv-SE

[iCO] Name Last modified Size Description

[DIR] Parent Directory -

[ ] Firefox Setup 3.0.exe 11-Jun-2008 02:19 7.2M

[TXT] Firefox Setup 3.0.exe.asc 11-Jun-2008 02:24 186

?

Edit: Hmm, den svenska nedladdningen är 0,2MB större än den engelska. Svenska bokstäver tar visst plats?  ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Testade att uppdatera Firefox nu, 4 timmar efter släppet. Hopplöst, det måste vara enorm press på Mozillas servers.

:D

Här är förklaringen............

http://news.cnet.com/8301-10784_3-9970628-7.html

"The outpouring of interest and enthusiasm around Firefox 3 has been overwhelming (literally!). Our servers are currently feeling the burn and should be back to normal shortly. Download day will officially commence once the site goes live," Mozilla said.

14.000 Firefox per minut...............

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehehe... den som söker den finner... men ibland helt galet...

Det är 64-bitars versionen av Firefox. Du kan ladda ner och veckla ut den (behöver inte installation)

och sedan kan du testa...

EDIT:   Nuuuuuu... kommer jag igång med nedladdningen av 3.0'an  ;D

        http://www.mozilla.com/en-US/firefox

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja... du behövde inte ens installera den...

bara att stänga alla FF fönster och klicka igång denna nya Firefox.exe -filen.

Men du skulle komma att märka att inga tillägg alls passar till den eftersom

dess versionsnummer är för högt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har mozilla släppt en alpha version 3.1  ???

http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/fir...y/latest-trunk/

Nightly builds är utvecklingsversionen av Firefox, eftersom foxen är öppen källkod så

kan man närsomhelst testa nyare versioner.

3.1 har jag redan på 1 burk och det nya där är en ny version av Xulrunner 1.9.1 dvs motorn, själva

Firefox är enbart skalet utåt.

Parallellt kör man Firefox 4 med Xulrunner 2.0

Mozilla håller hela tiden igång 2 versioner, en framtida och en som är ny version av en utgiven.

Thunderbird 3 får också nya Xulrunnerversionen

En nightly build kan vara okörbar enstaka dagar o versioner...  FF3 har jag kört sen December 2006  ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Det ÄR världsrekord, eller rättare sagt Guinness rekord eftersom det aldrig gjorts något liknande förut. Det laddas för fullt än, och snart 7 milj. WOW!! :)

Snacka om att folk ställde upp och hjälpte Mozilla få sina 5 milj laddningar, och mer........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Allt verkar funka som det skall, utom en sak..........

Jag använder ofta inverterade färger (vit text mot svart bakgrund). När jag skall posta så ser jag ingen text i FF3. :(

Det gör jag i tvåan.

Jag kanske borde göra en ren installation av FF3, det kan vara gamla saker från tvåan som spökar. Eller så är det en bugg. Skall i så fall rapportera detta till Mozilla. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ÄR världsrekord, eller rättare sagt Guinness rekord eftersom det aldrig gjorts något liknande förut. Det laddas för fullt än, och snart 7 milj. WOW!! :)

Snacka om att folk ställde upp och hjälpte Mozilla få sina 5 milj laddningar, och mer........

Jo, naturligtvis Guinness rekord.

Fungerar bra för mej, inga problem so far i alla fall.

7,26 miljoner nu!!!!!!!!!!

LionKing

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Det ÄR världsrekord, eller rättare sagt Guinness rekord eftersom det aldrig gjorts något liknande förut. Det laddas för fullt än, och snart 7 milj. WOW!! :)

Snacka om att folk ställde upp och hjälpte Mozilla få sina 5 milj laddningar, och mer........

Jo, naturligtvis Guinness rekord.

Fungerar bra för mej, inga problem so far i alla fall.

7,26 miljoner nu!!!!!!!!!!

LionKing

Det var väldigt vad många tyskar som använder Firefox.

Tja, de brukar ju satsa på effektiva prylar. ;)

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var väldigt vad många tyskar som använder Firefox.

Tja, de brukar ju satsa på effektiva prylar. ;)

:D

Tyskarna är även välkända för att ställa till med jävelstyg i data-sammanhang.

Troligen har de satt samman några servrar som automatladdat FF3.

Tråkig misstanke men välgrundad. Risken är att rekordet ryker på grund av detta.

:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har mozilla släppt en alpha version 3.1  ???

http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/fir...y/latest-trunk/

Japp, det har dem, den innehåller funktioner som man inte hann ta med i Firefox 3.

Du kan ladda ner den på din länk, men jag rekommenderar dig till att låta bli, första alphan, det säger allt.

Såg inte om någon skrev slutresultatet men som de flesta vet slutade det på 8,3 nedladdningar för Firefox.

Nu ska bara Guiness godkänna det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkig misstanke men välgrundad. Risken är att rekordet ryker på grund av detta.

Jo men rekordet är ju mest en "plojgrej".....

Vill MS så trycker de ut ett prog till 100 miljoner användare eller fler inom 1 dygn.

För något år sedan så surrade man om 400 miljoner lösa klienter som besökte

någon av WIndows Updateservrarna världen över.

Tillkommer alla företags klienter som distribueras via WSUS...

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...