Gå till innehåll

Lite nyheter i Firefox 3


Superlight

Recommended Posts

  • Svar 80
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

När jag klickar så laddas filen overrview-of-firefox3.swf ner.

Hur ska jag göra för att den ska köras direkt i webbläsaren istället?

Jag har säkert grejat med någon inställning.  :-

Edit: Filmen spelades upp med Flash i IE7.

Filmen: Coola funktioner. Har faktiskt inte testat 3:an än. Hatar att ta saker i förskott. Det är ju faktiskt den slutliga produkten som är den de vill att vi ska använda och gilla. Betor och RC är jobbiga, men för de som gillar dem är det ju kul att de släpps publikt.  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På Feel Firefox ( http://www.feelfirefox.net/ ) står det

Were just over 12 hours until the start of the long-awaited Download Day! Our Guinness World Record attempt will start when Firefox 3 is officially launched at approximately 10:00 a.m. PDT (17:00 UTC) on Tuesday, June 17th.

At that time, please check out the official Download Day site to get Firefox 3 and for a map of worldwide downloads!

När blir det då att den släpps i Sverige? Utgår man från USA:s morgon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur installerar man den?

Avinstallerar man 2:an först?

Kommer tillägg och bokmärken vara kvar?

Man kör installationsfilen som vanligt.

Installationen ersätter föregående version. EDIT: Beta versioner ligger kvar ! Egna foldernamn...

Alla tillägg finns kvar. Man får varningar om osupportade version-2-tillägg och dessa inaktiveras.

Med andra ord de flesta Tillägg går ej att köra... :-

Där finns artiklar om hur man går förbi versionskontrollen... men detta skruvar upp FF så vansinnigt

så inget fungerar efteråt. Man måste installera om FF för att bli av med ständiga varnings-pop-up'er.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Jag väntar nog lite med FF3 tills alla mina tillägg funkar där också. Hoppas att det går snabbt att fixa det. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Hmmmmm

Kunde inte hålla mig och laddade ned FF3.

Snyggare. De har fixat tilläggen AVSEVÄRT smidigare än förut. Den skall visst vara betydligt snälla mot processorn och ha bättre minneshantering än tvåan.

Så här långt är jag nöjd med trean, mycket nöjd. :)

Alla tillägg fungerade inte, men den smällen får jag ta. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Hmmmm

Sakta i backarna. :)

Jag fick visst en del underliga fel märkte jag och fick köra tillbaks tvåan igen. :D

Vänta lite med att ladda ned trean. :)

Scrollingen blev knäpp och jag såg inte texten när jag skulle göra ett inlägg eller logga in (använder inverterad bakgrundfärg normalt).

Men, det jag såg var riktigt bra, många saker klart förbättrade.

Ser fram att installera den färdiga versionen av Firefox III (som förhoppningsvis skall funka lite bättre).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Jag laddade ned betan, den har funnits ett bra tag att ladda ned. (officiella sajten)

Men, vill du ladda den klara versionen.

Kl 19.00 ikväll.

Mozilla ber alla ladda under en och samma dag för att slå rekord på antal nedladdningar under 24 timmar och hamna i Gunnies Book Of World Records.

http://www.spreadfirefox.com/en-US/worldrecord/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

REKORD!

Mozilla, organisationen bakom webbläsaren Firefox, tänker sätta Guinnessrekord i nedladdning. Målet är att få fem miljoner nedladdningar av version 3 av Firefox under 24 timmar.

Rekordförsöket startar klockan 19.00 på tisdag kväll och nu har strax över tio tusen svenskar lovat att vara med och ladda ner. I hela världen har just nu drygt en och en halv miljon surfare skrivit upp sig för att få en påminnelse att hämta hem programmet i rätt tid. Rekordförsöket övervakas av två domare från Guinness som ska kolla loggarna hos Mozillas servrar.

Firefox används av ungefär 20 procent av världens surfare. En siffra Mozilla hoppas öka på med nästa version av webbläsaren.

http://www.metro.se/se/article/2008/06/17/...50-48/index.xml

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sa sitta vid datorn vid skiftet mellan 18:59 till 19:00, om dom är över tio sekunder sena med att släppa 3:an kommer jag att få spel i denna tråd.  ;D

Oj, spännande att se hur det tar sej uttryck! Om dom är sena, förståss... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...