Gå till innehåll

[LÖST] Hur skriver jag det lilla grader-tecknet över celsius? (Utan ASCII)


Olivier

Recommended Posts

Har aldrig lyckats hitta hur man skriver grader-tecknet. En gång lyckades jag skriva det av en slump, men annars så får jag alltid

gå in i Word och klicka infoga symbol-> infoga grader-tecknet-> klicka kopiera-> klistra in där jag vill ha det

Hur skriver man det direkt på tangentbordet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill kunna skriva det genom att klicka Ctrl Alt och O. Men jag vet inte hur man ändrar det. Jag kan redan skriva genom att klicka Alt 0486, men orka. Jag vill kunna göra som jag gör med µ, det finns på Ctrl Alt M (redan inprogrammerat). Jag vill alltså inte skriva det i Word, utan på hemsidor och överallt.

Man måste kunna ändra tangentbordets kommandon.  ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför finns µ på Ctrl Alt M? Man använder gradertecknet minst lika ofta.

Edit:

Från denna tråden (Mac har detta, Windows borde ha liknande)

http://www.dykarna.nu/forum/response2.asp?...321&catId=0

Men seriöst, på Macen kan man göra inställningen en gång för alla om man ofta använder ett ovanligt tecken:Insert / Symbol... / "assign shortcut key".

Länge sen jag kollade men det går väl att göra på Windows också?

I så fall är det väl bara att gneta och bröta fram tecknet och tilldela det till en tangentkombination. Har för mig att Windows Update brukar slakta sån''t dock. (Gäller bara Word/Office-program)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket Venoms, har du själv testat det. Är himla sugen på det och det står att det lätt kan avinstalleras om något skulle bli fel, och då blir allt som vanligt. Men det verkar vara avancerat, ska läsa igenom sidan. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Programmet du hittade Venoms var exakt det jag sökte efter, jag laddade ned och gjorde allt noga (suttit nu i en halvtimme). Sedan när jag skulle spara förändringen så var det bara en demo.  :o Det gick inte för man måste köpa programmet.

Men tack endå, säg till om du hittar ett liknande.  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj oj oj, titta vem som kan skriva ° genom att klicka Ctrl Alt och O eller skriva danskt ø på Ctrl Alt och Ö.

Har nu laggt till alla dessa: ® ¥ ¦ ° ¿ ± ~ ø ۩ ¢ © µ

Nedladdning finns ovan. Läs igenom båda hemsidorna innan nedladdning och efter nedladdning måste du läsa igenom det engelska hjälpavsnittet för att göra rätt. 

Undantag är om du är ett datoriskt underbarn. Kursen är avancerad.  ;)

http://www.kbdedit.com/ kolla på detta...

Tack för hjälpen, använde deras sökord på google. "Keyboard Layout Editor".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...