Gå till innehåll

Fråga angående användarkonton i XP


__087

Recommended Posts

Tjena!

Jag har en liten fråga till er, när man byter lösenord på ett användarkonto på datorn så ändras det aldrig i logga in rutan eller på "C:användare" Varför? och hur gör man så det nya syns där? tack på förhand M.V.H // __087

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstod inte riktigt. :-

När du sätter lösenord på ett konto så gäller ju detta vid nästa inloggning... alltså du måste ange detta.

Menar du att du inte får välja användare och lösenord vid en inloggnings skärm ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej alltså det nya användarnamnet syns inte när man ska logga in (kolla bifogad fil om du inte förstår) Sen om man går in på den här datorn -> C: -> Documents and settings så syns inte mitt nya användarnamn där  :( Hur fixar man detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bilden du visar är ju inte en inloggning på lokalt användarkonto.

Sitter du på ett företagsnätverk (CSE) ?

Ska du logga in på lokalt konto så får du byta ut CSE mot Local/datornamn

Har du medvetet valt bort XP's loginfönster ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Koppla om åtminstånde tillfälligt så du får XP's välkomst/inloggningsfönster.

Öppna Kontrollpanelen - Användarkonton - Inloggningsalternativ - Använd välkomstskärmen.

Nu skall de konton som är upplagda visas före inloggning (om de inte har Inaktiverats).

När du sett att detta fungerar med lösenord så kan du ställa tillbaka till gamla inloggningssättet

igen om du vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aa precis äntligen förstår vi varandra  :D samma sak gäller med den där logga in rutan jag visade, där uppdateras inte mitt användarnamn heller utan det är samma som vid registreringen som syns  >:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag söker igenom Registret så finns kopplingen till mitt gamla namn på en väldans massa ställen.

Vart enda program som installerats har knytningar till gamla kontonamnet.

Du kan köra Regedit.exe och med F3 söka efter alla platser där gamla namnet förekommer, klicka

upp raderna och byta informationen... men det är ett 'hästa-jobb'... :- sedan måste du ändå ändra

filskyddet på katalogen och byta namn manuellt.

Det är bättre att du döper tillbaka namnet och skapar ett nytt konto i stället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aa jo, så det finns inget ställe man kan ändra eller något program som kan hjälpa mig för det är rätt drygt att det står ett namn på ena stället och ett annat på andra ställen rätt förvirrande oxå  :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är som när man flyttar från stan och måste göra adressändring...

många brev och telefonsamtal blir de... ::) det är bättre att skapa sig en ny identitet och starta om livet.

Nej så därför är det bättre att du skapar kontot på nytt och manuellt kopierar över favoriter och annat

från gamla kontot och därefter rensar bort kontot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...