Gå till innehåll

[LÖST] Två stycken Live Messenger vid uppstart


Belsebub

Recommended Posts

Ibland får jag två stycken messenger i aktivitetsfältet brevid varandra vid uppstart. Det konstiga är att jag bara får det ibland och ibland inte. Jag vill ju bara ha ett messenger vid uppstart. När jag kollar i msconfig/autostart så är där endast en messenger ikryssad. Någon som har likadant? Eller vet hur jag gör för att få endast en messenger vid uppstart?

Jag funderar på om det kan ha något att göra med att jag kör med a-patch, mess-patch och messenger discovery till mitt messenger att det kan bli knas pga. det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det KAN vara så att du har multisession ibockad i mess-patch... detta tillåter att du har flera messenger igång samtidigt med olika konton. Samma funktion finns nog i de andra tilläggen också. Hurvida detta framkallar ditt problem vet jag inte.

Tips... A-patch, mess-patch och Messenger Discovery gör i stort sett samma sak. Avinstallera allt inklusive msn... ominstallera och använd BARA msn-patch (rekommenderar den eftersom jag själv gillar den bäst).

Läste runt lite kring Messenger Discovery och det är lite mycket osäkert kring den patchen... verkar som det är lite "farligt" vad gäller säkerhet osv.

// Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, just det ja så kan det vara. Ska kolla upp det.

Att jag kör olika är att att inte alla har samma funktioner ex. ändra på storlek i bilder samt ta bort e-postadressen på kontaktlistan kan man bara göra i mess-patchen? Och discovery har ju en massa funktioner som inte dom andra två har. På vilket sätt tummar discovery på säkerheten? Jag har inte märkt något i alla fall  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag slog på namnet fick jag upp en del forum och artiklar om att Discovery "ringer" flertalet ip-adresser när det är aktiverat. Vissa har fått utslag på trojaner och Malware och hos dessa tyder det på att de hittat in i datorn pga Discovery.

Nu är jag extra försiktig med vad jag stoppar i burken och ser jag lilla minsta indikation på olag så installerar jag det inte. Mess-Patch har alltid varit säkert och är enkelt att rätta till om det blir fel.

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...