Gå till innehåll

Fråga om att formatera operativsystemet


Opel_Astra

Recommended Posts

Inte för att Vista är fel på något sätt, men jag måste ändå fråga lite saker;

Min laptop har en dold partition på hårddisken där man skall kunna återställa datorn till originalskick.

Men ifall jag nu får problem med datorn så vill jag kunna formatera vista os från botten, dvs inte får med alla onödiga asus program!

Räcker det med att stoppa i "recovery dvdn" och sedan välja att formatera Vista OS? Blir det inga strul med aktiveringen sen?

//Milan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

Tror att du måste göra en recovery DVD av den dolda partitionen för att detta skall fungera. Står i Instruktionsboken hur du skall göra någonstans i början.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att Vista är fel på något sätt, men jag måste ändå fråga lite saker;

Min laptop har en dold partition på hårddisken där man skall kunna återställa datorn till originalskick.

Men ifall jag nu får problem med datorn så vill jag kunna formatera vista os från botten, dvs inte får med alla onödiga asus program!

Räcker det med att stoppa i "recovery dvdn" och sedan välja att formatera Vista OS? Blir det inga strul med aktiveringen sen?

//Milan

Ja den lilla partitionen anropas om du i starten väljer att återställa datorn till ursprongligt skick.

Om din hårddisk går sönder/byts ut så behöver du i stället dina Recovery-DVD.

Oavsett på vilket sätt installationen återställs så får du med både Windows och alla extra program

som var med vid köpet. License nyckeln är automatiskt registrerad men aktiveringen måste göras

om igen. Där är säkert inga problem med detta. I värsta fall finns ett telefonnummer till Microsoft

för manuell aktivering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...