Gå till innehåll

Skriva ut 2, 4 eller fler foton på ett papper?


Sambal

Recommended Posts

I dag skulle jag använda den förträffliga möjligheten att skriva ut 2, 4 eller fler foton på ett och samma A4-papper. Men det gick ju inte alls!  >:(

Som vanligt så högerklickade jag på en jpg-fil i Utforskaren och valde Skriva ut men då startade ImageViewer (eller nåt sånt) och skickade utskriften direkt till skrivaren utan att jag fick möjlighet att välja någon som helst inställning!

När blev det så? Har Bill Gates skickat ut det i någon Update? Hur backar jag till förra läget?

Hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inställningen om hur många foton det ska komma per papper gör jag inte i datorn. Min HP Photosmart har en knapp som jag klickar på och på så vis ändrar antal.

Men jag kan också bara (alla kan, även du om du har XP) öppna filen med "Visningprogram för bilder och fax", sedan klicka skriv ut och då öppnas guiden "Skriva ut foto". Efter 3 steg så kommer alternativet hur många bilder man vill ha per sida fram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Javisst är det så man gör.

Högerklicka, välj Öppna med, välj Visningsprogram för bilder och fax (som jag inte har som standard för jpg). Och väl där kan man sedan få alla utskriftsalternativen!

Tack för hjälpen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...