Gå till innehåll

Stänga av funktioner i kombinerad router, switch och adsl-modem?


Recommended Posts

En bekant kör ADSL hemma, 8 Mbit. Tyvärr har hon ett gammalt modem, ala den först varianten som kom när Telia introducerade ADSL, Nokia har jag för mig det är. Till det har hon en simpel Dlink604-router.

Min tanke är att köpa nytt åt henne så hon får ut full kräm ur sin ADSL-uppkoppling... Funderar på att köpa en Netgear DG834GTSWE, som har både ADSL-modem, router, switchfunktion samt trådlöst inbyggt.

Nu till funderingen... Hon kommer ev att flytta därifrån hon bor, och då troligtvis kommer hon att ha tillgång till BBB eller Comhem eller liknande via fiber. Då kommer hon inte att behöva t ex ADSL-modemet...

Kan man stänga av t ex modemet och router-funktioen i DG834GTSWE och bara köra switchfunktionen om man senare skulle vilja göra det???

Edit: Måste omformulera frågan... DG834GTSWE har ju en ingång för modemet, sk telefon-ingång. Men har den även en ingång för WAN, dvs en RJ45-ingång????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...