Gå till innehåll

[LÖST] Onödiga mediaspelare installerade?


Olivier

Recommended Posts

Gäst DimensionX
På SVT Play kan man spela upp media i .asx och .ram format. Ibland finns de bara i .ram format och nu kan inte jag spela upp de filerna (hade RealPlayer för .ram innan).

Stödjer inte VLC .ram?

Finns det annat program för detta?

Den där KM Player, stödjer den .ram?

Eller ska jag skaffa Real Alternative?  ???

Kör du K-lite så är realplayer ringa problem, inte quicktime heller. K-Lite använder realplayer alternative och quicktime alternative.

Kmplayer behöver dessa två. Hos mig funkar det bra därför att jag har K-Lite installerad som Kmplayer använder codec av. Men i övrigt tror jag att KMplayer tar precis allt.

Personligen så gillar jag vare sig realplayer eller quicktime. Quicktime verkar enbart funka riktigt bra på mac och real är ingen höjdare det heller. Men det är alltid bra att kunna köra dem eftersom en del media är i det formatet. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde såhär:

Ominstallerade K-Lites Codec Pack för WMP 11, då ingick Real Alternative och Quicktime Alternative, ja som du säger (det är ju samma utvecklare). Nu kan jag spela upp alla format som jag behöver, det enda är att jag inte kan titta på trailers på Quicktime hemsidan. Något tips om det? (Usch vad krävande jag är).  :P

Och så har jag behållet VLC. Från 5 till 2 spelare och på det sparade jag massor av Mem Usage, 0,2GB på hårddisken och funktionalitet.  ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste på hemsidan och Quicktime plugins ska ingå. Jag tror att "the trailers" inte fungerar eftersom man måste ha vanliga Quicktime installerat. De gör typ en koll på om man har det installerat och först då får man titta?

Testa http://www.apple.com/trailers/ Bara välj någon trailer. Jag kan inte titta.  :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Ingår inte Quicktime Alternative i K-Lites Codec Pack?  :o Det har jag tagit för givet eftersom Real Alternative finns med.

Tydligen har de inte tagit med plugin för webbläsaren (klantigt nog)

Testat Firefox plugin?

Testade nu, på min webbläsare funkade det. Och jag har inte quicktime installerat annat än i browsern. (firefox plugin).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Har du inte Firefox så kostar det inget att testa den. Du kan ha två webbläsare utan problem, sen väljer du bara själv vilken du vill använda när du surfar. Sen byter du till den som funkar bäst på sajten du är på.

http://www.firefox2.com/se/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Klart jag har Firefox, klantigt att inte ta med det i profilen.

Ska testa att installera QT Lite.

Testa du. Annars funkade Firefox plugin bra. Jag kunde se filmerna på sidan. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betyder det att Windows inte har något med Media Player Classic att göra?

Har inte sett något svar på denna fråga hittills (fast jag kan ju ha missat det). Svaret är att Microsoft inte har något med MPC att göra överhuvudtaget. Det var någon som kallar sig Gabest som utvecklade MPC, med öppen källkod. Utvecklingen lades ner för ett par år sedan, men jag tror att MPC fortfarande uppdateras med buggfixar. Det finns en vidareutvecklad version (av en annan utvecklare) som heter Media Player Classic Home Cinema.

Själv kör jag den gamla hederliga Media Player Classic (Gabest) och kommer nog aldrig att byta... ;)

LA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...