Gå till innehåll

[LÖST] "TaskEng" hindrar omstart och avstängning av datorn


powe

Recommended Posts

Gäst DimensionX

Är inte så hemma på Vista men det verkar som om något eller några program har hängt sig, och ligger i bakgrunden och kör. Du vet inget program som har krånglat och hängt sig när du kört datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Märkligt. Det måste vara nåt som autostartar i alla fall, och som hänger sig. Jag önskar jag kunde lite mer om Vista, själv kör jag fortfarande XP. Det hoppar säkert in någon som själv kör Vista och hjälper dig snart. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan få den skylten om jag till inte stängt av Virtual PC eller Outlook innan jag stänger av.

Du har alltså något bakgrundsprogram som inte stoppar frivilligt under nedtagning av Windows.

Om jag öppnar Aktivitetshanteraren och väljer att visa alla processer, därefter sorterar dem efter

Namn så ser jag allt mellan 1 och 3 processer vid namn taskeng.exe .

Väljer jag att visa Kommandorad så har jag en konstant process vars kommandorad är:

taskeng.exe {392C3CF0-3AF7-436F-A686-16F9C127F9D7}

Ibland kommer andra processer upp under kortare tid med andra kommandorader.

Jag har inte ännu kommit på något bra sätt att härleda vilka jobb som assosieras med dessa nummer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet verkar vara ur världen nu, det försvann när jag avinstallerade ett program som hette xnviewer (eller något liknande) ett program som jag inte ens viste om att jag hade, det låg dolt och visade sig bara när jag provade programmet Security Task Manager

Mvh.Peo W.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...