Gå till innehåll

Internet Explorer 7-ikon på skrivbordet (utan pil)


grinders

Recommended Posts

Man kan ändra en simpel sak i registret så att inga genvägar har pilar. Själv hade jag detta men efter ett tag saknar man pilarna faktiskt.

Har glömt hur man tar bort pilarna men sök på "remove arrow from shortcuts" eller något.

Annars kan du testa kopiera själva programmet till skrivbordet, kanske funkar det, kanske inte - du får testa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här reg-hacket tar bort alla genvägspilar! Ladda ner bifogad fil och dubbelklicka på den, samt godkänn registerändringen. Eller tillverka en egen med hjälp av nedanstående kod! Efter omstart är pilarna borta!

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOTlnkfile]
"IsShortcut"=-
[HKEY_CLASSES_ROOTpiffile]
"IsShortCut"=-
[HKEY_CLASSES_ROOTInternetShortcut]
"IsShortCut"=-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan ändra en simpel sak i registret så att inga genvägar har pilar. Själv hade jag detta men efter ett tag saknar man pilarna faktiskt.

Hur kan man sakna pilarna? Jag är så glad att Tweak UI tar bort pilarna i XP, och det förvånar mig att den möjligheten inte är inbyggd i Vista.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, men jag har någon konstig känsla att allt ska vara standard. Gillar inte att ändra mer än att ta bort Sidebar ;)

Sen är det ju praktiskt att se vad som är riktiga program och vad som är genvägar, jag brukar ha allt på skrivbordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar om man kan skapa Internet Explorer ikon i Vista på skrivbordet utan pil alltså att den inte skall vara ett genväg.

Öppna registereditorn och navigera till:

HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionExplorer

Högerklicka på Explorer och välj Nytt -> Nyckel och namnge till: HideDesktopIcons

Högerklicka på HideDesktopIcons och välj Nytt -> Nyckel och namnge till: NewStartPanel

Högerklicka på NewStartPanel och välj Nytt -> 32-bitarsvärde (DWORD) och namnge till:

{871C5380-42A0-1069-A2EA-08002B30309D}

Dubbelklicka på {871C5380-42A0-1069-A2EA-08002B30309D} och sätt Data till: 0

Avsluta registereditorn och uppdatera skrivbordet (F5)

Har skickat in detta som tips till tipssiten, men det har inte kommit in där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså Trådskaparen vill ju ha IE ikon på skrivbordet men EJ en genväg, alltså är det Japanmannen's inlägg som är "rätt". Lösningen är ju inte att ta bort pilen utan att få IE på skrivbordet på "riktigt".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...