Gå till innehåll

[LÖST] Felkod 0x800CCC69 när jag skickar e-post med Outlook Express


jarru

Recommended Posts

Problem att skicka med OE, att ta emot fungerar, felkod 0X800CCC60 "your message was classified as SPAM". Har provat med och utan BV,AV, vanlig text till EN mottagare, viruskollat, allt uppdaterat (BV, AV, XP SP3), ändrat inställningar av OE, lagt om konton, letat på nätet, kollat svarta listan och JAG SPAMMAR INTE ??? Vill tro att problemet uppkom vid uppdatering av XP alt. AV. Har kollat med bredbandsleverantören och ändrat IP. Kanske ett registerhack löser problemet ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FELKOD        FELTYP                          BESKRIVNING

0x800CCC60       SMTP_RESPONSE_ERROR          Ogiltigt svar. 

Hittar detta vid en snabb sökning! Kan vara fel i dina SMTP-inställningar, eller kanske ett serverfel hos Internet/Mail-leverantören!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 månader senare...

:'( buäääh, felen fortsätter, mozilla fungerar inte heller, har kollat med leverantören osv. får även

felkod 0x800ccc19, det är inte "pop3uidl" möjligtvis skadad "dbx" fil eller "tjall på linjen", har även

funderingar på om ASP kan vara boven, har hursomhelst inte hittat felet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:) alltså,,, det började med felkod 0x800ccc69 inte med ---60 "tryckfelsnisse" och nu även med 0x800ccc19. den här frågan hör till ett annat forum men, hur säker är windows formateringen dvs.

om datorn har någonting "latent" som av inte hittar och det ligger kvar, har möjlighet att formatera med knoppix i så fall. i felsäkert läge hittade av ingenting, eller om uppdateringarna har blivit korrupta.

många frågor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:) för min del är problemet löst... uppenbarligen är SP3 boven i dramat, efter mycket letande på nätet,

dyker det upp en hel del olika "felfunktioner" på just OE som kan vara hård- eller

mjukvaruspecifika. jag gjorde ungf. såhär: formaterade "ordentligt", installerade xp, startade med

"nöd och näppe konfig", stängde av automatiska uppdateringar, kopplade upp mig till Windows Uppdate, installerade bara windows komponenter bla. just SP3, - då uppstod lite problem, ett par

säkerhetsuppdateringar gick inte att installera - vilket kunde lösas med hjälp av KB943144.

nu fungerar det, hoppas att detta kan vara till någon hjälp  ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...