Gå till innehåll

Går ej att installera SP1 på grund av KB938371, installera om?


puttekock

Recommended Posts

Hej! jag har en bärbar som köptes för inte så länge sedan, den har Windows Vista premium och när jag går in i uppdateringshistoriken så står det att uppdatering KB938371 inte installerades.

Jag har försökt med alla konstens regler att ladda ner nya uppdateringar , men hur jag än bär mig åt så går det inte att avinstallera den här och installera den på nytt.

Jag har varit i kontakt med ACER och de säger bara att det har skickats ut en länk på mail till mig hur man skall installera om Vista igen.

Jag har aldrig registrerat mig eller lämnat ut någon mail till ACER och nu vet jag inte hur jag skall kunna fixa det här. jag fick inte med någon recoveryskiva eller dylikt

Helst vill jag ju kunna installera uppdatering KB938371 för att kunna installera SP1, eller i värsta fall.installera om Vista.

Ä det någon som kan hjälpa mig med det här så vore jag mycket tacksam

Hälsningar Gunnar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det har du ju inte.... ;D finns en möjlighet att du kanske redan har den installerad, och

då går det inte att avinstallera den. Jag har själv råkat ut för att få uppdateringar via

windows update som inte går att installera och det har berott på att dom redan finns. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack för ditt svar, jag har aldrig kunnat att installera SP1 på grund av det här.

Länken du skickade har jag provat flera gånger att ladda ner ifrån tidigare, men den säger bara att det inte går att installera på datorn , troligtvis på grund av att det finns installering av KB938371 som inte fungerar,

Hur löste du det med att ta bort uppdateringar som redan finns?

Hälsningar Gunnar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! puttekock  Kan du testa detta på din dator:

1.    Öppna Windows knappen (gammla startmenyn)

2.    Skriv cmd i fältet där det står Påbörja sökning

3.    Du bör finna cmd.exe, höger-clicka på den och välj Kör som administratör

4.    Skriv fltmc.exe i kommando rutan och tryck enter

Får du upp en tom lista eller finner du några program där?

Dessa program kan störa installationen.

Om det är enkelt för dig föreslår jag att du avinstallerar möjliga program i listan och testar uppdatera igen.

Om recoveryskiva får du själv bränna ut du går in på PC- hjälp och verktyg under meny har du skapa skiva för PC- återställning. m.v.h. rti  ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! efter att jag har gått in och ändrat till administratör så kommer det upp

PSDFilter    antal instanser  tomt        Altitud 389998.99  ram äldre

aswFsBLK    antal instanser 6      Altitud 388400      ram 0

cmdGuard  antal instanser 7      Altitud 321200      ram 0

aswMonFlt  antal instanser 7      Altitud 320700      ram 0

luFV            antal instanser 1      Altitud 135000      ram 0

FileInfo      antal instanser 7      Altitud 45000        ram 0

Eftersom att det här är lite för avancerat för att jag skall förstå, vad skall jag ta bort och hur tar jag bort der?

Hälsningar Gunnar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! till dig hjo så har jag provat länken men det kommer bara upp ett felmeddelande att det inte går att installera på grund av    0x80070002 och när jag har googlat på det så står det att det saknas en uppdatering från 2006 och då finns det inte ens Vista att ladda ner som allternativ, så då vet jag inte vad jag skall göra.

Hälsningar Gunnar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till dig  rti så har jag avinstallerat Avast antivirus och provat att installera igen, men det kommer upp samma felmeddelande att det inte går att installera på grund av 8024200D.

Jag använder Commodo firewall kan det vara den som ställer till det, bör jag avinstallera den och försöka igen.

Men då bör jag väl först ladda ner SP1 till datorn för att ta bort nätverkskabeln och sen installera.

Eller något annat alternativ som man bör testa.

Hälsningar Gunnar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta hitta jag i Acer Handbok för Ferrari 1000 på nätet

Ominstallera medföljande program utan CD

Acer eRecovery Management lagrar de program som följde med datorn internt

för att det ska vara lätt att ominstallera dessa drivrutiner och program.

1 Boota datorn till Windows XP.

2 Tryck på <Alt> + <F10> för att öppna verktyget Acer eRecovery

Management.

3 Ange lösenord för att gå vidare. Standardlösenordet är sex nollor.

4 I fönstret Acer eRecovery Management väljer du Recovery actions och

klickar på Next.

5 I fönstret Recovery settings väljer du Reinstall applications/drivers och

klickar på Next.

6 Välj önskad drivrutin/program och följ anvisningarna på skärmen för att

ominstallera.

Vid första körningen förbereder Acer eRecovery Management alla nödvändiga

program. Det kan därför ta några sekunder innan programinnehållsfönstret

visas.

Ni har väl Acer eRecovery Management i er maskin 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till dig  rti så har jag avinstallerat Avast antivirus och provat att installera igen, men det kommer upp samma felmeddelande att det inte går att installera på grund av 8024200D.

Jag använder Commodo firewall kan det vara den som ställer till det, bör jag avinstallera den och försöka igen.

Men då bör jag väl först ladda ner SP1 till datorn för att ta bort nätverkskabeln och sen installera.

Eller något annat alternativ som man bör testa.

Hälsningar Gunnar

Hej! Gunnar jag hade samma problem men i mitt fall så hade jag korrupta filer.

Det du skall göra är ominstallation av windows sen kommer du till välja skydd-läge efter du har gjor installationen välj då inte automatisk så slipper du ta alla uppdateringar, den kan du ändra sen sen går du in på nätet och laddar ner SP1 från microsoft efter detta så kan du ta resten av uppdateringarna.

Som sagt ominstallation sen SP1 och resterande uppdateringar från microsoft för att SP1 kräver ren installation.

Har du gjort recoveryskiva, had du tagit back-up på dina filer på datorn. m.v.h. Robert

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej nu har jag gått in i Acer Recovery Management och installerat om datorn och så först installerat SP1 och sen övriga uppdateringar och nu fungerar allt som det ska.

Jag hade sparat alla dokument och musik och dylikt på en bärbar hårddisk, men allt fanns fortfarande kvar på D där jag hade lagt in filerna :) , jag trodde att allt skulle försvinna vid en ominstallation.

Jag vill tacka alla som har hjälpt till med att ge tips, ingen nämd och ingen glömd, det är tur att det här forumet finns.

Hälsningar Gunnar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej nu har jag gått in i Acer Recovery Management och installerat om datorn och så först installerat SP1 och sen övriga uppdateringar och nu fungerar allt som det ska.

Jag hade sparat alla dokument och musik och dylikt på en bärbar hårddisk, men allt fanns fortfarande kvar på D där jag hade lagt in filerna :) , jag trodde att allt skulle försvinna vid en ominstallation.

Jag vill tacka alla som har hjälpt till med att ge tips, ingen nämd och ingen glömd, det är tur att det här forumet finns.

Hälsningar Gunnar

Hej! Gunnar det var trevligt att höra, som sagt SP1 kräver ren installation......   ;D ;D ;D ;D ;D

När du installerar Service Pack 1 för Windows Vista så försvinner genast ett antal gigabyte från din systemdisks lediga diskutrymme. Detta beror på att Service Pack 1-installationen säkerhetskopierar de gamla filerna som ersätts av SP1 så att du ska kunna avinstallera Windows Vista Service Pack 1 vid ett senare tillfälle.

Med det lilla verktyg som heter VSP1CLN.EXE och ligger i WindowsSystem32-katalogen kan du rensa bort de säkerhetskopierade filerna och göra Service Pack 1 permanent på din dator. Du sparar då flera gigabyte diskutrymme. Om du väljer att köra detta verktyg ska du tänka på att du aldrig kommer kunna avinstallera Service Pack 1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...