Gå till innehåll

[LÖST] Problem med att installera Service Pack 3


grab

Recommended Posts

Jag  görde en reparation av XP2 med original skiva hadde Service Pack 3 inan reparationen nu efteråt skulle uppdatera Win XP Service Pack3 KB936929 och får upp :  Det går inte att hitta procedurstartadressen GetRequestedRuntimeInfo i DLL-filen Tacksam för hjälp. Altså det går inte att hämta uppdateringar.Tacksam för hjälpen.

Ämnet redigerat av Mickilina, har förtydligat ämnet/rubriken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan genomföra uppdateringar och installationen av Service Pack3 och det uppdaterar hela systemet  men på slutet står så:     

"Service Pack3 Installation did not complete.

Win XP has been partially updated and may not work properly.Vid ny omstart av data får jag gul upropstecken.Om och om igen.

Efter uppdatering står så:

An error updating your System has occured.

Select OK to undo the changes that hare been maole. Sitter vid dator i 2 dagar som en idiot händer inget Tack för hjälpen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är kanske något antivirus eller brandvägg tillägg som hindrar att systemfilerna byts ut.

Genom att ladda ner filen manuellt innan så kan du prova att köra SP3 uppgraderingen ifrån

Felsäkert Läge.

Angående felet med GetRequestedRuntimeInfo så finns ett parallellfall med Win Media Center:

"This issue may occur if you install Microsoft Windows XP Media Center Edition over the top of the Microsoft .Net Framework 1.1"

http://support.microsoft.com/kb/913615/en-us

Kanske läge att kolla .NET -versionerna. (1.1, 2.0, 3.0)

http://msdn.microsoft.com/en-us/netframework/aa569264.aspx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...