Gå till innehåll

Problem att bränna en IMG fil i ImgBurn


__087

Recommended Posts

Tjena!

Som rubriken lyder så har jag svårt att bränna en IMG fil då den säger att projectet brändes felfritt men ändå är skivan tom. Jag har testat bränna ut andra filer i samma format men det går utmärkt. Kan det vara något slags skydd på just den filen? Tack på förhand M.V.H // __087

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Testa att mounta imagefilen i Daemon Tools eller liknade för att se om den är okey.

http://www.freewarefiles.com/Daemon-Tools-...ogram_5592.html

Om du inte har Daemon Tools på datorn bör du definitivt installera det. Det skapar en "virtuell DVD/CD enhet" som du kan köra imagefiler med utan att behöva bränna dem. Bra för film, spel osv. Du bara "mountar" den virtuella "skivan" (img filen) i Daemon Tools virtuella DVD/CD enhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra tips, men jag rekommenderar även någon slags img-editor så att du kan packa upp filerna på hårddisken så att du varken behöver mounta eller bränna.

Att mounta spel och liknande sänker prestandan rejält, i alla fall med Deamontools.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Jag använder också Alcohol men visste inte att det fanns en gratisversion, ser man på. :)

al6

Jag brukar använda en plugg till Total Commander som gör att en IMG fil är precis som en vanlig zip fil. Lätt att kolla innehållet och packa upp. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra tips, men jag rekommenderar även någon slags img-editor så att du kan packa upp filerna på hårddisken så att du varken behöver mounta eller bränna.

Att mounta spel och liknande sänker prestandan rejält, i alla fall med Deamontools.

Packa upp img filen i winrar, enkelt och snabbt  ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Daemon Tools virtuella DVD/CD enhet

I Utfoskaren kan man makera alla filerna som finns i den virtuella DVD/CD enhet och kopiera till annan plast

Man kan även bränna från den virtuella DVD/CD till en skiva

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Bra tips, men jag rekommenderar även någon slags img-editor så att du kan packa upp filerna på hårddisken så att du varken behöver mounta eller bränna.

Att mounta spel och liknande sänker prestandan rejält, i alla fall med Deamontools.

Packa upp img filen i winrar, enkelt och snabbt  ;)

Winrar har jag "kopplat" till Total Commander, så jag behöver aldrig ens öppna det. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Daemon Tools virtuella DVD/CD enhet

I Utfoskaren kan man makera alla filerna som finns i den virtuella DVD/CD enhet och kopiera till annan plast

Man kan även bränna från den virtuella DVD/CD till en skiva

Använder man Alcohol så är det enkelheten själv att bränna och montera imagefiler. :)

(dessutom är brännardelen väldigt bra i alcohol) ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...