Byvander Posted June 23, 2008 Share Posted June 23, 2008 Hej!!!! Jag börjar nu uppleva att datorn börjar bli seg i uppstarten och även nu ibland när man stänger av datorn... har windows vista ultimate x86.... har testat att köra: Ccleaner Defrag Men har inte fått något önskat bra resultat Så jag är tacksam om någon skulle kunna hjälpa mig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted June 23, 2008 Share Posted June 23, 2008 Du får hålla ett öga på disk aktiviteten(lampan) eftersom disk är en prestandabroms i alla Windows. Om disken blivit fragmenterad så tar det tid att samla ihop delarna... Om minnet inte räcker till riktigt så kommer växlingsfilen att börja utnyttjas och då blir det markant trögre i systemet. Indexeringstjänsten bör vara klar efter så lång tid sedan installation. Om du har automatisk antivirus scanning i varje uppstart så blir det trögt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Byvander Posted June 23, 2008 Author Share Posted June 23, 2008 ok... tackar för svar...!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted June 25, 2008 Share Posted June 25, 2008 Läs även denna lilla guide: http://www.alltomxp.se/index.php?option=co...&Itemid=138 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts