Gå till innehåll

Dator till dator via trådlöst


Recommended Posts

Jag har en Dell med trådlöst och 3G.

Hur gör jag i Dell och XP för att koppla min MacBook Pro till den via det trådlösa? Är väl en peer-to-peer koppling, inte sant? Jag har också en LAN-kabel med, spelar det någon roll för XP om det inte är en TWISTED?

Om jag får till sammankopplingen ovan, är det den jag använder när jag sedan väljer att dela 3G-anslutningen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har aldrig lyckats med det där med ad-hoc själv, så lite offtopic så får jag bara passa på att tipsa om: http://www.kjell.com/content/templates/sho...00000,235000000

Men som du säger, med en korskopplad kabel, eller ad hoc så bordet du teoretiskt kunna dela ut internet från ett 3g modem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var väldigt enkelt att skapa ett ad-hoc nätverk i Mac OS, och sedan kan jag koppla in Dellen på det. Men sen? Bör jag kunna använda den sammankopplingen för att låta Macen använda Dellens 3Gnät?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det löste sig. Mycket riktigt, det vara bara att gå ut på nätet efter det att jag talat om att 3G-nätet ska delas. Det var lika enkelt att få igång fildelning. Att det inte funkade först berodde på att jag hade en fast egen ip i Mac OS för Airport. När jag satte den på DHCP så gick det bra, så klart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...