Gå till innehåll

Krånglande grafik, mystiskt fel


Recommended Posts

har problem med Grafiken i min dator... har provat med två grafikkort.....

i Vista prestandainformation......får jag bara 1.0 trots ett 8800 GT kort....

datorn känns seg.....har tagit ner nya drivisar.....ingen skillnad.

det konstiga är att driv rutinen synns inte i lägg till o ta bort program.....?

i enhetshanteraren står det att den finns?

har jag nåt konstigt virus eller malware?

ad awere o nod säger inget?

nån kanske har ett tips??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har problem med Grafiken i min dator... har provat med två grafikkort.....

i Vista prestandainformation......får jag bara 1.0 trots ett 8800 GT kort....

Vilket annat kort har du testat ?

Vilken drivrutin körs nu enligt Enhetshanteraren ?

Gör så att du börjar med att avinstallera Bildskärmskorten via Enhetshanteraren.

Efter omstart så används VGA-drivrutin och Windows söker efter uppdatering till kortet.

det konstiga är att driv rutinen synns inte i lägg till o ta bort program.....?

i enhetshanteraren står det att den finns?

Installerade drivrutiner finns i "Program och funktioner" men nVidia's grafik ligger samlade

under en gemensam "NVIDIA Drivers".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det finns inget i program o funktioner.....Nvidia driver alltså

har uninstaller 2008....finns inga drivisar där heller?

inte verkar det gå att ta bort dom i enhetshanteraren heller...`?

händer inget..? fönstret stänger när man trycker avinstallera.....men öppnar man enhetshanteraren är den kvar....?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På min andra gamla dator hade jag precis ett mystiskt fel. Det var ungeför som hos dig att jag hade drivrutiner och allt sånt men ändå inte kunde få någon bra prestanda. Testade alla möjliga drivrutiner och sånt men det blev inte bättre.

Så kom jag in på någon sida där dom sa hur man kunde själv ändra hur mycket kortet skulle accelerera grafiken och sånt snack. Gjorde vad det stod och då kunde jag köra spel och sådant och få full acceleration.

Skriv in dxdiag i startmenyn och starta så får man ju fram en ruta som hjälper till när man har problem. Gå till fliken Display så ser du en ruta som säger lite om vad som är fel och så. Där kan du även se om du har acceleration för DirectX och sånt.

Annars kanske du har ändrat något i den där NVIDIA Control Panel? Kanske finns saker att ändra där. Nåja testa lite av varje.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör du med Aero temat ?

Har du kört uppdatering av prestanda mätningen ?

Jag fick t.ex. inte köra med Dreamscens bakgrund om jag inte hade både Aero och prestanda uppdaterat.

KontrollpanelenPrestandainformation och -verktyg Uppdatera

Klicka även fram "Justera Visuella Effekter" och experimentera med "Justera för bästa utseende".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hade ett liknande problem med grafiken efter uppdatering av drivrutin gick inte att avinstallera jag tror att det blev kvar delar av den gamla drivrutinen jag gjorde så att jag installerade en äldre drivrutin  och den tog bort alla gamla rester dårefter gick det att avinstallera från enhetshanteraren och sedan installera den nya problemet löst

obs! jag är bara en glad (om det går bra) amatör

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

körde en gammal drivrutin.. verkar vara bra medicin...... nu finns den i kontrollpanelen lägg till o ta bort program.....

index gick upp med på prestandaklassifiseringen......

nu återstår att se om det funkar när jag byter grafikkort........eller om den blir urseg igen....???

fiins det nåt sätt i vista så det inte sätter igång automatiskt att installera drivrutiner bara man startar burken.......så man kan välja själv....??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du bör nog prova med att avinstallera det gamla grafikkortet direkt innan du tar ut och ersätter det.

När det gäller automatisk sökning efter drivrutin så kan du väl klicka Avbryt då rutan kommer upp !?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja det brukar gå att göra så, men inte på min dator nu....den bara fortsatte att installera?

hade nvidias på skrivbordet .....för att klicka på direkten då datorn startar...men den automatiska är snabb........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...