canigga Posted July 3, 2008 Share Posted July 3, 2008 När jag skaffade iptelefoni så slutade min utorrent att fungera, det är bara en orange triangel som säger inga inkommande anslutningar. Jag har bredband genom statsnät. Har inte gjort några inställningar sedan jag installerade ip och det fungerade innan. Är det för lite info för att kunna ge ett svar eller? Jag är inte så haj på detta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted July 3, 2008 Share Posted July 3, 2008 Prova med att i program menyn välja Inställningar - Hastighetsguide - "Testa om porten vidarebefordras korrekt" Fyll även i "Enable enkryption" nere i samma fönster. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tub Posted July 3, 2008 Share Posted July 3, 2008 jag antar att du använder en router isåfall så måste du nog kanske tillåta trafik på vissa portar statisk ipadress och en massa annat mumbo jumbo hursomhelst så finns det en utmärkt sida som ger detaljerade anvisningar beroende på router och klient www.portforward.com mycket bra site Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
canigga Posted July 7, 2008 Author Share Posted July 7, 2008 När jag kör tester så får jag bara upp. Checking port 40784 on XXXX Error! Port 40784 does not appear to be open. Tidigare innan jag hade ip så fungerade det perfekt. Jag har ingen router nu, det enda som är emellan är iptelefoni dosan. Kan det vara den som stör eller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted July 7, 2008 Share Posted July 7, 2008 Jag har min Ip telefon direkt i modemet och jag har inga problem med portar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted July 7, 2008 Share Posted July 7, 2008 Först så bör du redigera ditt förra inlägg så att du inte visar hela din IP-adress. Risken är att någon försöker attakera din dator när de ser adressen... Du kan ju lätt prova med att tillfälling koppla ur IP-telefoni dosan men jag tycker inte att detta skall ha med problemet att göra. Du använder antagligen Windows Brandvägg som skall släppa igenom programmet uTorrent och dess port. Kör du XP eller Vista ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
canigga Posted July 7, 2008 Author Share Posted July 7, 2008 Jag kör med Vista, har zonealarm som brandvägg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted July 7, 2008 Share Posted July 7, 2008 Jag kör med Vista, har zonealarm som brandvägg. Då bör du undersöka loggfilen i Zonealarm. Den bör ha information om blockerade program och portar. Jag har inte själv Zonealarm så jag kan inte guida dig till var loggen kan läsas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
canigga Posted July 9, 2008 Author Share Posted July 9, 2008 Jag har löst det genom att använda mig av www.portforward.com. Man får tacka för all hjälp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts