Jump to content

Utorrent port-problem

canigga

Recommended Posts

När jag skaffade iptelefoni så slutade min utorrent att fungera, det är bara en orange triangel som säger

inga inkommande anslutningar.

Jag har bredband genom statsnät.

Har inte gjort några inställningar sedan jag installerade ip och det fungerade innan.

Är det för lite info för att kunna ge ett svar eller?

Jag är inte så haj på detta.

jag antar att du använder en router isåfall så måste du nog kanske tillåta trafik på vissa portar statisk ipadress och en massa annat mumbo jumbo hursomhelst så finns det en utmärkt sida som ger detaljerade anvisningar beroende på router och klient www.portforward.com mycket bra site

När jag kör tester så får jag bara upp.

Checking port 40784 on XXXX

Error! Port 40784 does not appear to be open.

Tidigare innan jag hade ip så fungerade det perfekt. Jag har ingen router nu, det enda som är emellan är iptelefoni dosan. Kan det vara den som stör eller?

Först så bör du redigera ditt förra  inlägg så att du inte visar hela din IP-adress.

Risken är att någon försöker attakera din dator när de ser adressen...

Du kan ju lätt prova med att tillfälling koppla ur IP-telefoni dosan men jag tycker inte att detta

skall ha med problemet att göra.

Du använder antagligen Windows Brandvägg som skall släppa igenom programmet uTorrent och dess port.

Kör du XP eller Vista ?

Jag kör med Vista, har zonealarm som brandvägg.

Då bör du undersöka loggfilen i Zonealarm. Den bör ha information om blockerade program och portar.

Jag har inte själv Zonealarm så jag kan inte guida dig till var loggen kan läsas.