tomorrow Posted July 4, 2008 Posted July 4, 2008 Hej i sommarvärmen ! Som rubriken säger: Är det möjligt att boota från en E-sata HD. Jag har ingen sådan HD så det är därför jag frågar innan jag skaffar en. Den ska användas till min Shuttle. Tacksam för svar. /tomorrow Quote
e-son Posted July 4, 2008 Posted July 4, 2008 Det borde fungera som vilken intern disk som helst! Jag har dock aldrig provat! Men med tanke på att eSATA inte är något eget gränssnitt, utan bara är ett sätt att koppla SATA-diskar externt, så..... Quote
tomorrow Posted July 4, 2008 Author Posted July 4, 2008 Tack e-son för ditt svar. Jag ska vänta och se om jag får svar från någon som har testa detta. /tomorrow Quote
waxinator Posted July 17, 2008 Posted July 17, 2008 Vi lär få vänta på att någon haft behov av extern systemdisk... E-SATA diskar hanteras som alla andra "Removable" enheter (USB). Om du har removable liggande före din HDD i bootordningen så bör det fungera. Quote
tomorrow Posted July 17, 2008 Author Posted July 17, 2008 Tack waxinator för ditt svar. Förhållanderna har ändrats för ett tag, så det är inte aktuellt just nu. Ha en trevlig sommar waxinator ! /tomorrow Quote
Recommended Posts