Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej :)

Finns det något bra, gratis bildspelsprogram. Jag har aldrig gjort bildspel förut, men jag gissar att följande funktioner behövs:

1. Sätta ihop bilderna från min digitalkamera till ett bildspel, kanske snygga övergångar

2. zoom

3. panorering

4. bakgrundsmusik

5. kommentarer, inlästa i mikrofonen

6. kanske annat som jag inte tänkt på ...

7. bränna till DVD i "DVD-format" (som på "köp-DVD") som kan spelas på även de äldsta DVD-spelare som inte klarar avi/mpg etc.

Jag provade lite med ett som heter Photostage, men jag tror att programmet är låst så att man inte kan bränna ut utan att köpa brännardelen?

Tack.

Posted

Jag kom på att jag hade möjlighet att använda Powerpoint. Fast jag vet fortfarande inte hur jag bränner resultatet till en CD som går att spela även i gamla CD/DVD-spelare?

Posted

Tack för tipsen.  :) Jag skall prova dem.

Det fanns ju vissa effekter i Powerpoint (zoom, pan ("flyg in"), skriva text, rotera, bakgrundsmusik, övergångar). Det får duga t.v. åt de kompisar jag hjälper med det här.

Det blev en fil som heter ppt.

Men hur man skall spela upp resultatet från en skiva i en gammal DVD-spelare, det återstår att lösa.  ???

Guest Naturguiden
Posted

Kör Ashampoo Photo Commander 6, Det tror jag kan fixa det du vill även bränna det på CD/DVD

Jag gjorde det nyligen och det fungerade

Har iofs en fullversion av programmet det kanske inte går med den andra...

Testa