Gå till innehåll

Ad-Aware gör dator slö


kudden

Recommended Posts

Hej.

Har installerat ad-aware + i en månad i testversion i mina två datorer.Den ena blev slö som sjutton så jag tog bort den.Men i den andra är den lika snabb som vanligt.När jag scannade igenom den fanns inga problem(har windows defender också)Det måste väl betyda att den är lika bra?problemet tycker jag är alla frågor som ploppar upp om jag vill tillåta eller blockera.Hur sjutton skall jag veta det när jag inte vet vad hälften av dom är??Den går ju i realtid precis som windows defender men där kommer inte dessa frågor var tionde minut.Är det kanske någon som har erfarenhet av detta?skulle vara kul att se någon åsikt om detta.Ha en bra dag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Hej.

Har installerat ad-aware + i en månad i testversion i mina två datorer.Den ena blev slö som sjutton så jag tog bort den.Men i den andra är den lika snabb som vanligt.När jag scannade igenom den fanns inga problem(har windows defender också)Det måste väl betyda att den är lika bra?problemet tycker jag är alla frågor som ploppar upp om jag vill tillåta eller blockera.Hur sjutton skall jag veta det när jag inte vet vad hälften av dom är??Den går ju i realtid precis som windows defender men där kommer inte dessa frågor var tionde minut.Är det kanske någon som har erfarenhet av detta?skulle vara kul att se någon åsikt om detta.Ha en bra dag :)

Windows Defender gör sitt jobb bra enligt min åsikt (gör automatiska sökningar i ditt system efter spyware).

Det du beskriver låter som den extra funktion Pro versionen erbjuder (en realtids övervakning av registret b.l.a. som kan vara riktigt irriterande om man vill arbeta störningsfritt vid datorn. Jag föredrar att inte använda det extra tillägget. Men det kan vara intressant för avancerade användare med väldigt känslig information lagrad på sin dator och/eller som vill ha stenkoll på varje minsta ändring i systemet.

Samma funktion finns att till gå i den fria programvaran Spybot S&D där den heter Teatimer, ett tillägg som ingår i att immunisera sitt system mot ändringar utan din tillåtelse.

Men det går att välja bort eftersom det är en tilläggs funktion.

Vanliga "scanningar" regelbundet med uppdaterad programvara räcker gott för "medel Svensson"  ;D

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...