Snoffa Posted July 10, 2008 Share Posted July 10, 2008 Hallå. Har en dator med en hårddisk på 250GB, den är upp delad i tre parttioner. C: 25GB D: 40GB E: 29GB F: 140GB har för närvarande Vista installerad på C: efter att vista, wow + diverse program så är disken fullproppad ha ca 250Mb ledigt bara. Finns det något sätt att att plocka utrymme från från de andra partitionerna och slänga in dem på C:? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest al6 Posted July 10, 2008 Share Posted July 10, 2008 Vista är bra på detta; Startmenyn -> högerklicka på Dator -> välj Hantera -> Ett fönster öppnas och där väljer du diskhantering i listan. Sen väljer du partitionerna och får minska dem och sen öka din C. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snoffa Posted July 11, 2008 Author Share Posted July 11, 2008 detta går inte för mig, när jag har minskat en partition och vill öka på C: så är den bara grå i listan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted July 11, 2008 Share Posted July 11, 2008 Du kan tyvärr inte krympa och utöka partitioner hur som helst med Vistas verktyg och det är i långt i från alla fall man kan krympa en partition för att utöka en annan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest al6 Posted July 11, 2008 Share Posted July 11, 2008 Om partitionerna ligger brevid varandra bör det gå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snoffa Posted July 11, 2008 Author Share Posted July 11, 2008 Du kan tyvärr inte krympa och utöka partitioner hur som helst med Vistas verktyg och det är i långt i från alla fall man kan krympa en partition för att utöka en annan. Mmm jo jag märkte det. Tillochmed i installationen för vista kan man inte ändra så att C: partitionen vart större. Men finns de något vista kompatibelt partitionsprogram liknande partition magic att till gå? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lasseska Posted July 11, 2008 Share Posted July 11, 2008 Acronis Disk DirectorSuite10 fungerar med vista. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest al6 Posted July 11, 2008 Share Posted July 11, 2008 Testa inte partition magic 8 i alla fall - jag gjorde det och hela filsystemet pajjade (funkar dock fint på xp). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LightningStrike Posted July 15, 2008 Share Posted July 15, 2008 Jag anväder Paragon Partition Manager v9.0 Professional, det är kompatibelt med Vista (även x64). Fungerar perfekt att förminska/förstora vilken partition som helst inkl C: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts