Gå till innehåll

Datorn låser sig ibland med hård omstart som enda lösning


Recommended Posts

Ja jag kunde spela i ungefär 10 - 15 minuter innan datorn låste sig.Ljudet låter med konstigt när datorn låser sig.

Vad tror du? 

Överhettning, säkerligen. Kan mycket väl vara grafikdelen som blir för varm och då låser sig datorn.

Men det har även hänt när jag bara surfat samt lyssnat på musik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Det skulle även förklara varför det tar olika länge innan datorn låser sig. Belastar du datorn ordentligt (som  nu) så fryser det snabbt. Det låter som överhettning.

(förklarar också varför du inte ser några fel i loggboken)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skulle även förklara varför det tar olika länge innan datorn låser sig. Belastar du datorn ordentligt (som  nu) så fryser det snabbt. Det låter som överhettning.

(förklarar också varför du inte ser några fel i loggboken)

Men det som jag tycker är konstigt över är att det fungerade så länge igår. Har haft datorn stånde länge förut med om jag inte mins fel och då har den låst sig också tror jag. Om man säger att det här var detl'ngst som datorn varit igång utan att den fryst i alla fall.

Är det hård belastning med musik? Är väll hårdare med spel och film och sånt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Det skulle även förklara varför det tar olika länge innan datorn låser sig. Belastar du datorn ordentligt (som  nu) så fryser det snabbt. Det låter som överhettning.

(förklarar också varför du inte ser några fel i loggboken)

Men det som jag tycker är konstigt över är att det fungerade så länge igår. Har haft datorn stånde länge förut med om jag inte mins fel och då har den låst sig också tror jag. Om man säger att det här var detl'ngst som datorn varit igång utan att den fryst i alla fall.

Är det hård belastning med musik? Är väll hårdare med spel och film och sånt

Allt man gör belastar datorn mer eller mindre. Surfar du webbsidor, lyssnar på musik etc, så belastar det datorn "stundtals" en hel del.

Hoppa in på tyngre sidor med många bilder och flash, så får också datorn jobba på kan jag lova.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var en annan person här på forumet som upplevde samma sak, dvs tangentbord och mus frös utan loggar etc.. och det var batteriet som spökade. Efter byte av batteri så blev allt normalt igen.

Ta med datorn till en verkstad och be dem testa med ett annat batteri. och skulle det fungera så är det bara att handla...  :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...