maximus Posted July 13, 2008 Share Posted July 13, 2008 Jag har formaterat båda mina hårddiskar och när jag skulle installera om Windows XP Home så får jag upp: CDBOOT: Couldn't find NTLDR. Har tittat runt lite och hittade en sida med några förslag. Gjorde det som stod med fick då fram att "<Windows Root>system32hal.dll was missing or corrupt. Hur ska jag gå till väga för att lösa detta?? /Maximus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir_N Posted July 14, 2008 Share Posted July 14, 2008 Jag har sparat dessa länkar i ämnet: http://www.computerhope.com/issues/ch000465.htm http://tinyempire.com/notes/ntldrismissing.htm Hoppas att de kan hjälpa... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted July 14, 2008 Share Posted July 14, 2008 Det känns som om XP-skivan skulle kunna vara korrupt... eller kanske spelaren trasig! Testa med en annan XP-skiva om du har möjlighet! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maximus Posted July 15, 2008 Author Share Posted July 15, 2008 Det var bra tips!! Går det inte att sätta in den formaterade hårddisken i min fungerande dator och installera Xp på den "trasiga" datorn via den??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted July 15, 2008 Share Posted July 15, 2008 Det var bra tips!! Går det inte att sätta in den formaterade hårddisken i min fungerande dator och installera Xp på den "trasiga" datorn via den??? Det är ett bra förslag endast om moderkort, processor och övrig hårdvara är densamma i båda datorerna. I annat fall får du uppstartsproblem när du sätter tillbaka disken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tub Posted July 16, 2008 Share Posted July 16, 2008 om du har tur så fungerar det det brukar kunna gå om du startar i felsäkert läge men det kan bli mycket strul med att få in dom rätta drivrutinerna likaså kan jag tänka mig att det kan bli problem med windowsaktiveringen men chansa vetja det värsta som kan hända är väl att det har försvunnit några timmar ur ditt liv tub Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts