BennyLindahl Posted July 17, 2008 Posted July 17, 2008 Hur får man bort säkerhetsvarningen för UAC. i Säkerhetscenter? Jag behöver inte denna tjänst. Någon stans i registret finns det säkert en inställning där man kan inaktivera denna tjänst, eller ta bort den helt. Den är dessutom påtvingad av Microsoft. Quote
BennyLindahl Posted July 17, 2008 Author Posted July 17, 2008 Hej och Tack för ditt svar. Det var inte det jag menade, utan hur man får bort varningen i Säkerhetscenter. Inaktiverat tjänsten har jag gjort, men varningen återkommer i Säkerhetscenter. Någonstans i registret finns det säkert något man kan ändra, så Säkerhetscentret slutar ange att datorn inte är skyddad. Quote
e-son Posted July 17, 2008 Posted July 17, 2008 Ok.... ska det vara på det viset så.... : Ta en säkerhetskopia på följande Registernyckel, och spara den på lämpligt ställe. Sen kan du antingen ta bort nyckeln helt eller disabla den genom att döpa om den. HKEY_CLASSES_ROOTCLSID{FD6905CE-952F-41F1-9A6F-135D9C6622CC} Quote
BennyLindahl Posted July 17, 2008 Author Posted July 17, 2008 På det viset ska det va...... Mycket bra Exakt så menade jag, stort TACK för hjälpen ;D Quote
Recommended Posts