Gå till innehåll

[LÖST] Webcam krockar med ett annat program


Belsebub

Recommended Posts

När jag ska starta upp min webcam så får jag meddelandet att webkameran används av ett annat program och går därför inte att använda. Men jag har ju inget annat program igång som använder webkameran eller?

Någon som varit med om något liknande?

Se bild:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova med att avinstallera kameran...

Starta om i felsäkert läge och installera igen. När du installerar, stoppa inte i usb-sladden förrän du blir tillsagd om detta i installationsprocessen. Om du mot förmodan inte skulle få den anvisninggen, vänta med kamerasladden till du är färdiginstallerad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova med att avinstallera kameran...

Starta om i felsäkert läge och installera igen. När du installerar, stoppa inte i usb-sladden förrän du blir tillsagd om detta i installationsprocessen. Om du mot förmodan inte skulle få den anvisninggen, vänta med kamerasladden till du är färdiginstallerad.

Ett litet problem. Mitt tangentbord fungerar inte så pass tidigt i uppstarten av datorn så jag kan trycka för felsäkert läge. Jag har ett trådlöst tangentbord. Kan man ställa in så tangentbordet startar upp tidigare eller liknande? Har inget tangentbord med sladd för tillfället heller att koppla in. Får låna en polares annars  :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu fixat så mitt tangentbord fungerar. Men webkameran fungerar fortfarande inte. Den är jättegammal (2003) heter Logitech quickcam web, och jag hittar inte någon drivrutin som heter så. Kanske inte finns? Kameran går ju inte ens att hitta på logitech hemsida. Surt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...