Jump to content

Recommended Posts

Posted

När jag är inne på sidor på internet där man kan se bilder i album eller motsvarande så har jag problem med att bläddra mellan bilderna.

När jag trycker för attt få fra nästa bild så laddas första bilden igen.

På vissa sidor kan jag inte alls komma fram och se de andra bilderna tex mil.se.

På andra sidor, facebook, så kan jag ibland komma fram någon bild men då kan det helt plötsligt hoppa tillbaka en massa bilder.

Detta är hemskt frustrerande och jag kan inte komma på vad det kan vara. Känns som någon inställning men jag kan inte komma på vad eller var.

Hoppas ngn kan och vill hjälpa mig.

Kör vista och mcafee om det kan vara det kanske?

Posted

Exempel länken du gav visar inga bild album !? (eller var det bara smygreklam för Försvaret ::) )

Enklaste testen är att prova en annan web-läsare (Mozilla Firefox).

Backar bara bilder och aldrig websidor ?

Blir det samma verkan som om du tryckt <Backspace> ?

Posted

det var inte meningen som en länk utan bara ett exempel. finns många sk bildspel på mil...

Nä det händer aldrig med hela sidor utan bara just vid bilder.

Får kanske testa en ny webläsare men det borde ju gå att fixa.

Posted

Tja... mitt problem var att hitta ett så kallat bildspel på de sidorna, för att kunna simulera ditt problem.

Jag hittade endast enskillda bilder med text mellan.

Posted

Bra och tack! Nu kan jag se de olika bilderna och jag noterar även att java är inblandad i bildbytet.

Oavsett jag kör med IE7 eller Firefox3 så kommer bild efter bild och inga hopp uppstår.

Om du idag kör med IE7 så ladda ner och prova Firefox.

Eftersom Java är med i bildspelet så kanske installation av en ny version kan ha betydelse.