Gå till innehåll

[LÖST] E-postklienten felinstallerad?


Recommended Posts

Klickade på stenis e-post länk på start sidan och fick upp detta, någon med förslag svar på vad detta betyder ?
 

Var hittade du länken?.... försöker avgöra om det är fel på sidan eller i ditt system!    ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte riktigt hur just Live Mail fungerar... men för att öppna mailprogram med weblänkar så måste du ha ett installerat standard-mailprogram som är associerat med maillänkar.... typ Windows mail, om du kör Vista, eller Outlook Express i XP. Jag kan inte kolla vad det heter i XP just nu, men i Vista finns "Standardprogram", dä man kan ställa in vilket program som skall svara på t.ex e-mail länkar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde en reparation på live mail utan resultat, funderar på om det kan vara så att det är live messenger som skall vara angiven som standardhanterare med tanke på att det är via den man öppnar live mail. vet du kanske svaret ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde en reparation på live mail utan resultat, funderar på om det kan vara så att det är live messenger som skall vara angiven som standardhanterare med tanke på att det är via den man öppnar live mail. vet du kanske svaret ?

Nej så är det inte.... Live Mail, funkar hos mig, fast jag har Outlook som standardhanterare. Jag har inte Messenger installerad överhuvudtaget!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm.... undrar om du inte skulle prova att klicka igång installern, jag länkade till....  du bör få en igång en dialog där, som antingen installlerar om, eller ber dig avinstallera först!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provade din länk vilket inte gav något resultat, sen gick jag in i standardprogram igen och upptäckte då att det inte räckte att gå in i ange dina standard program utan fick även gå in i ange programåtkomst och standardvärden efter att även där anget live mail som standardhanterare så funkar allt som det skall. Tack för hjälpen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...