Guest bell56 Posted July 27, 2008 Posted July 27, 2008 Jag har precis fått en ny dator med Vista som operativsystem. Problemet är att UAC kontrollen kommer upp varje gång jag vill installera ett program eller ändra inställningar. Detta hade varit ok om det inte hade vait för det att den vill ha ett Administratörslösenord. Det går dock inte at skriva in något lösenord. När jag vill ändra inställningarna går detta inte heller eftersom samma meddelande kommer upp. Det här gör att jag inte kan installera och använda program. Jag kan inte heller ändra några inställningar eller köra windows update. Finns det någon som vet hur jag ska lösa det här problemet? Tack på förhand! Quote
Guest al6 Posted July 27, 2008 Posted July 27, 2008 Det kanske menas att du bara kan acceptera UAC-fönster om du är inloggad som administratör? Du ska kanske testa att se om du verkligen är administratör på ditt konto? Quote
e-son Posted July 27, 2008 Posted July 27, 2008 Det kanske menas att du bara kan acceptera UAC-fönster om du är inloggad som administratör?Du ska kanske testa att se om du verkligen är administratör på ditt konto? Exakt... det måste vara fråga om ett Standardkonto, som uppför sig så! Här är ett utdrag ur Vistas hjälpfiler! Standardkontot hjälper dig att skydda datorn genom att förhindra att användare utför ändringar som påverkar alla användare av datorn. Vi rekommenderar att du skapar ett standardkonto för alla användare.När du loggar in på Windows med ett standardkonto kan du göra i stort sett allt som du kan göra med ett administratörskonto, men om du vill göra något som påverkar användare av datorn, t.ex. installera programvara eller ändra säkerhetsinställningar, kan Windows begära att du anger ett lösenord för ett administratörskonto. Quote
Recommended Posts