tokar86a Posted July 30, 2008 Posted July 30, 2008 Osäker på om det här rä rätt forum men jag frågar här ändå. Det är så att min mus reagerar dåligt när jag klickar på saker och ting. Man måste liksom klicka flera gånger för att den ska reagera. Det är vänster knapp som är så. För jag har kört med en annan mus och då fungerar allt bra. Kan det vara den andra musen som är påväg att ge sig eller något?
e-son Posted July 30, 2008 Posted July 30, 2008 Det är nog ganska säkert så, att den börjar bli utsliten... inte nödvändigtvis p.g.a hög ålder, det kan lika gärna vara dålig kvallitet/tillverkning! Jag har haft samma fenomen på nästan ny mus, medans min 7 år gamla MS-mus fortfarande fungerar prickfritt. Den är dock, sedan länge, förpassad till reserven! ;D
tokar86a Posted July 30, 2008 Author Posted July 30, 2008 Det är nog ganska säkert så, att den börjar bli utsliten... inte nödvändigtvis p.g.a hög ålder, det kan lika gärna vara dålig kvallitet/tillverkning! Jag har haft samma fenomen på nästan ny mus, medans min 7 år gamla MS-mus fortfarande fungerar prickfritt. Den är dock, sedan länge, förpassad till reserven! ;D Ja jag anade det liksom. Undra om man ska köpa en ny eller om man ska använda den reserv trådlösa musen som jag använder nu. Men jag gillar inte att det inte fins batteri symbol på den. Finns det någon bra någorlunda billig mus med batteri symbol?
Manneman Posted July 30, 2008 Posted July 30, 2008 Jag bara måste lämna ett skojfriskt svar på ditt inlägg... det är ju fortfarande semester och humöret är på topp... Svar på rubriken: Har du kollat de blå sidorna i telefonkatalogen efter kommunens äktenskapsrådgivning? Hehe... ännu roligare om man blir frågad av en kvinna. Är man tillräckligt modig så kan man hänvisa till diverse receptfria medel... Nä, lite allvar ska vi nog ha också. Jag håller helt klart med ovanstående.... det kan mycket väl bero på att musen är påväg att haverera. Har du möjlighet så testa med en annan. Är det så att du har en trådlös mus av något slag kan det bero på batteriet eller rentav att du behöver synka om signalen. Mange
tokar86a Posted July 30, 2008 Author Posted July 30, 2008 Ja men alltså jag har en trådad datamus som krånglar. Det är det som vänstra knappen krånglar och nu sitter jag på en trådlös mus som fungerar bra. Så jag tror det rä den andra datamusen som krånglar. Påväg att ge sig skulle jag tro. Men jag gillar inte den trådlösa som jag har nu eftersom det inte finns någon batteri symbol på den så jag vet inte hur mycket ström den har. Sen är den väldigt enkel med. Men den värkar ha bra dpi i alla fall. Skulle vilja ha en bra men billig mus med batteri symbol.
e-son Posted July 30, 2008 Posted July 30, 2008 Här finns lite att välja på! ;D http://www.webhallen.com/list.php?avd=3&am...3&genre=251
tokar86a Posted July 30, 2008 Author Posted July 30, 2008 Här finns lite att välja på! ;Dhttp://www.webhallen.com/list.php?avd=3&am...3&genre=251 Kollat in det redan men jag vet inte vad som kan vara bra eller inte. har funderat på en sådan här förut. http://www.webhallen.com/prod.php?id=61823 Men den är så dyr. Får väll gå förbi elgiganten en sväng idag och se vad de har för datamös.
e-son Posted July 30, 2008 Posted July 30, 2008 Får väll gå förbi elgiganten en sväng idag och se vad de har för datamös. Gör så!.... viktigast är hur musen känns i handen... mycket viktigare än märke/pris/finesser!
tokar86a Posted July 30, 2008 Author Posted July 30, 2008 Får väll gå förbi elgiganten en sväng idag och se vad de har för datamös. Gör så!.... viktigast är hur musen känns i handen... mycket viktigare än märke/pris/finesser! Ja men man vänjer sig med. Den jag har nu känns bra och så. Gillar bara inte att den sakanr batteri symbol och sånt. Man vet ju adlig när den är på väg att dö eller få dåligt med ström.
e-son Posted July 30, 2008 Posted July 30, 2008 Ja men man vänjer sig med. Den jag har nu känns bra och så. Gillar bara inte att den sakanr batteri symbol och sånt. Man vet ju adlig när den är på väg att dö eller få dåligt med ström. Då köper du en som känns bra och har batteriindikator!
Recommended Posts