BareJag Posted July 30, 2008 Posted July 30, 2008 Blev tvungen att ominstallera vista pga utrymmesbrist. Kan dock inte få igång någon internetanslutning. Kör med samma installationsskiva, samma anslutning, samma dator, osv som senaste gången jag körde igång den. Får bara en massa felmeddelanden, här kommer några bilder. Bild: anslut.jpg Detta verkar vara det enda sättet att ansluta, men hos oss har vi endast använt fem ip-nummror, och det har fungerat på win98, XP, Vista och Linux. Vi har alltid anslutit dirrekt, och skrivit in ip-addresserna manuellt, utan något nätverk. Bild: Nätverksanslutning.jpg Så här ser det ut när jag skapade ett nätverk. Bild: nätvinfo_anonymiserad.jpg Så här blev resultatet Bild; fel_.jpg Dessa två felmeddelanden dyker upp när jag försöker mig på någonting. I ett skede yrade datorn något om brandväggen, så den e tillfälligt avstängd Det enda jag lyckas få är ett internt nätverk, men inget internet. När jag kör in nätverket på linux så e de inga problem. Quote
Recommended Posts