Gå till innehåll

Vad vill du se i "Windows 7"?


Recommended Posts

  • Svar 165
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Tänkte fråga en sak finns Windows Media Player 12 i Windows 7? Såg på skärmbilden att WMP är med och då måste det ju va WMP12 eller vad säger du Stenis? Snyggare Start.Meny såg jag fler teman medföljer Såg något nytt i Sidopanelen Windows Media Center. Hur många versioner kommer Windows 7 i är det lika många som Vista? Vad jag vill se bra fråga men detta Windows verkar vara mer populärt än Vista va?

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte fråga en sak finns Windows Media Player 12 i Windows 7? Såg på skärmbilden att WMP är med och då måste det ju va WMP12 eller vad säger du Stenis? Snyggare Start.Meny såg jag fler teman medföljer Såg något nytt i Sidopanelen Windows Media Center. Hur många versioner kommer Windows 7 i är det lika många som Vista? Vad jag vill se bra fråga men detta Windows verkar vara mer populärt än Vista va?

WMP12 lär finnas med i Windows 7. Det är alldeles för tidigt att svara på alla frågor om Windows 7 och frågan är om ens Microsoft bestämt sig på alla punkter. Många användare sätter sitt hopp till att Windows 7 blir det Vista inte är, det vill säga resurssnålt, snabbt och modulärt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det slog mig just, att en sak jag definitivt VILL HA BORT i Windows 7 och efterkommende OS, är den fullständigt idiotiska default-inställningen "Dölj filnamnstillägg för kända filtyper". Den är ett stort hinder för vanliga användares möjligheter att få lite bättre förståelse för systemet, och en ständig källa till irritation och förtret hos alla som sysslar med support i någon form. Hur många gånger har man inte fått börja en support med att be folk ta bort bocken i nämnda ruta, så att dom ser vad det är för filer dom hanterar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller föresten med e-son angående "Dölj filnamnstillägg för kända filtyper". En av första inställningar jag alltid gör efter man installerat Windows är just att bocka bort det. Jag ändrar ständigt i filändelserna, döper om filer osv och måste ha det ur bockat för ha större översikt.

I vissa situation är det även säkerhetsrisk eftersom man inte har nån koll på vad för slags filer det rör sig om. Ska nån tex ladda ner en .gif från nätet så kanske det lika gärna kan vara en virus.exe man laddat ner osv. Om man inte är uppmärksammad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu hoppas jag bara på ett gränssnitt utan ribbon, både i W7 och nästa office version.

Du kan nog sluta hoppas.... så slipper du bli besviken!    ;)

så ribbon kommer det bli. är det det du säger? I så fall är jag redan besviken, om det är så att de kommer vara ribbon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Det slog mig just, att en sak jag definitivt VILL HA BORT i Windows 7 och efterkommende OS, är den fullständigt idiotiska default-inställningen "Dölj filnamnstillägg för kända filtyper". Den är ett stort hinder för vanliga användares möjligheter att få lite bättre förståelse för systemet, och en ständig källa till irritation och förtret hos alla som sysslar med support i någon form. Hur många gånger har man inte fått börja en support med att be folk ta bort bocken i nämnda ruta, så att dom ser vad det är för filer dom hanterar.

http://www.alltomxp.se/forum/index.php?topic=12207.0

(microsoft kan väl inte göra filhanterare)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det slog mig just, att en sak jag definitivt VILL HA BORT i Windows 7 och efterkommende OS, är den fullständigt idiotiska default-inställningen "Dölj filnamnstillägg för kända filtyper". Den är ett stort hinder för vanliga användares möjligheter att få lite bättre förståelse för systemet, och en ständig källa till irritation och förtret hos alla som sysslar med support i någon form. Hur många gånger har man inte fått börja en support med att be folk ta bort bocken i nämnda ruta, så att dom ser vad det är för filer dom hanterar.

Bra tänkt! Och man behöver ju inte göra det så himla fult heller. Det går ju att tex färga änelsen typ grå, och namnet svart så man ser vad som är vad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på att Windows 7 fortfarande inte ens kommit i en första betaversion är det alldeles för tidigt att spekulera i hur det kommer att se ut osv. Windows 7 kommer att lanseras och visas för första gången på PDC-konferensen i slutet av oktober, då kan vi se vart det bär hän :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte ett dugg imponerad av va ja har sett hittills. Känner på mig att Windows 7 inte är nått för mig. De ser ju ut som Vista.  :o

Ang "Dölj filnamnstillägg för kända filtyper"

Ja har inga problem med den. Däremot kunde de finnas ett snabbåtkomst-läge, så man kan ändra dom inställningarna fort, tycker ja.  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Regerade också över att skärmbilderna i princip såg ut som vista idag gör. Kanske byggs W7 bara vidare på Vista eller nåt.

När det gäller skärmbilder på W7 på nätet sen vet jag inte om man kan lita på dem riktigt, det har ju cirkulerat en mängd falska sådana på nätet tidigare, både i bild och video form. På youtube till exempel finns hel drös av falska video-snuttar som publicerats för flera månader sen på vad som påstås vara W7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Regerade också över att skärmbilderna i princip såg ut som vista idag gör. Kanske byggs W7 bara vidare på Vista eller nåt.

När det gäller skärmbilder på W7 på nätet sen vet jag inte om man kan lita på dem riktigt, det har ju cirkulerat en mängd falska sådana på nätet tidigare, både i bild och video form. På youtube till exempel finns hel drös av falska video-snuttar som publicerats för flera månader sen på vad som påstås vara W7.

Absolut, Windows 7 bygger vidare på Vista och kommer antagligen inte att skilja sig så mycket utseendemässigt från Vista.

Allt som sägs om Windows 7 ska tas med en nypa salt ett tag till. Microsoft kommer i slutet av oktober att  presentera och för första gången visa "Windows 7". Först då vet vi hur det kommer att se ut och vad innehållet är :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra då vet man när W7 kan tänkas komma ut ungefär och kan vänta sig de vanliga proceduren då,  Dvs. vänta in 2-3 service pack till för Vista innan de tillslut bakar ihop uppdateringarna med Vista, samt med några nya förändringar i gränssnittet och gör det till "nytt operativsystem"  :D

Skämt åsido, det ska bli spännande hur som helst o se hur W7 kommer att se ut tillslut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Vad MS behöver är en MAC dödare tror jag med tanke på hur snabbt MAC växer just nu. De lär inte komma undan med något halvdant jobb den här gången, det är de nog medvetna om själva också.

Windows 7 måste vara effektivt, snabbt som attan, snyggt och ha en hel del nya bra funktioner.

Press på MS med andra ord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De blir som vista, men de går lite lättare. Samma jobbiga startmeny, mm.

Hoppas nästa igen går och använda.  ???

Man kan tycka vad man vill om Vista men är du seriös när du säger att Vistas startmeny är jobbig?

Det enda som är 100% välgjort i Vista är ju startmenyn! Ska man hålla på o pela i XP's meny för o hitta typ kalkylatorn tar det ju hundra år, idiotisk meny i XP och alla andra tidigare Windows för den delen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De blir som vista, men de går lite lättare. Samma jobbiga startmeny, mm.

Hoppas nästa igen går och använda.  ???

Man kan tycka vad man vill om Vista men är du seriös när du säger att Vistas startmeny är jobbig?

Det enda som är 100% välgjort i Vista är ju startmenyn! Ska man hålla på o pela i XP's meny för o hitta typ kalkylatorn tar det ju hundra år, idiotisk meny i XP och alla andra tidigare Windows för den delen.

Det där är enbart en smak/vanesak. Min klassiska startmeny i XP är blixtrande snabb (har minskat tiden till 10 ms) och jag startar vad jag vill på ett ögonblick.

LA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där är enbart en smak/vanesak. Min klassiska startmeny i XP är blixtrande snabb (har minskat tiden till 10 ms) och jag startar vad jag vill på ett ögonblick.

LA

Hela vista är svår att få nån överblick över. Bara besvärligt allt man ska göra. Ser även att allt fler använder knappar i snabbstartfältet nu mera.

Herre gud, menar ni på allvar att ni tycker själva idén att ha en meny med en miljon saker i som du måste träffa med musen, och inte får dra utanför så att den stängs, och som inte har någon sök och bara växer när man fixar nya program, är bra!?

Jag menar inte att Xp är dåligt eller nått jag menar att idén med en meny med tusen saker är riktigt idiotisk, när man kan ha en meny som har fast storlek och en scrollbar och en sökfunktion.

För att starta paint i Xp måte du leta upp tillbehör i menyn och trycka på paint. I Vista trycker du

Windowsknappen på tangentbordet, skriver in paint och trycker enter.

Det är ju omöjligt att tycka illa om den menyn, i alla fall när man jämför den och menyn i XP.

Sen kan jag förstå om ni är typ 60 åriga konservativa gubbar som inte orkar anpassa sig, men det är ni väl inte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

De "senaste" programmen man startade är direkt åtkomliga i startmenyn på XP, hur många man vill ha där går att ställa in. Själv har jag valt att de 15 senaste använda programmen ligger där, de få gånger jag använder startmenyn. Jag startar det mesta från TC istället.

"Windowstangenten" + Första bokstaven i programnamnet.

Igång och kör..........

;):)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Herre gud, menar ni på allvar att ni tycker själva idén att ha en meny med en miljon saker i som du måste träffa med musen, och inte får dra utanför så att den stängs, och som inte har någon sök och bara växer när man fixar nya program, är bra!?

Jag menar inte att Xp är dåligt eller nått jag menar att idén med en meny med tusen saker är riktigt idiotisk, när man kan ha en meny som har fast storlek och en scrollbar och en sökfunktion.

För att starta paint i Xp måte du leta upp tillbehör i menyn och trycka på paint. I Vista trycker du

Windowsknappen på tangentbordet, skriver in paint och trycker enter.

Det är ju omöjligt att tycka illa om den menyn, i alla fall när man jämför den och menyn i XP.

Sen kan jag förstå om ni är typ 60 åriga konservativa gubbar som inte orkar anpassa sig, men det är ni väl inte?

Ja, det menar jag på allvar. Har inte en massa program som skräpar utan har ordnat det i ett perfekt mappsystem. Det handlar om vana. Och någon sökfunktion har jag aldrig velat ha. Jag hittar Paint lika snabbt som jag hade skrivit det i någon ruta. Förresten, jag har inte ens kvar Paint, kom jag på. --!!

Är inte 60 till åldern, utan 25, men jag är rätt konservativ i alla möjliga avseenden. ;)

Så, om jag får välja, vill jag kunna ha en exakt likadan startmeny i Windows 7 som i XP.

LA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där ser man, man får ju tycka som man vill men jag hade för mig att det inte var någon som tyckte illa om Vistas meny.

Nåja vi har alla olika uppfattningar men jag har ändå fortfarande lite svårt att tänka mig att ha den där menyn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Där ser man, man får ju tycka som man vill men jag hade för mig att det inte var någon som tyckte illa om Vistas meny.

Nåja vi har alla olika uppfattningar men jag har ändå fortfarande lite svårt att tänka mig att ha den där menyn.

Du såg min startmeny, så här ser det ut om jag väljer "alla program".

Se bilagan.

Ingen vidare stor meny va? ;):)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...