Gå till innehåll

Vad vill du se i "Windows 7"?


Recommended Posts

Gäst DimensionX

Kan vi modifiera detta lite Stenis?

Du är nöjd med det du sitter med, om du "aldrig provat" något som fungerar mycket bättre, eller hur?

När du väl fått sitta med något som fungerar otroligt mycket bättre en tid, så vet du vad du satt med förut. Detta visste du inte förrän du testade ett mycket bättre alternativ.

Gratis program kostar inget att ta hem och är för det mesta vare sig stora eller tidödande att installera. De flesta installeras på några få sekunder. :)

Denna tid är väl värd vad du tar igen på att arbeta mycket effektivare med otroligt många fler möjligheter.

Jag brukar säga så här..........

Vill du sitta och krångla på det där viset, visst, så länge jag slipper att göra det. :)

Det är upp till var och en hurvida man vill skaffa hem gratisprogram eller inte, det man kan göra, är att tipsa om dem. ;)

När jag säger, --Ååh vad bökigt, så är det för att retas lite och få någon "lite nyfiken" givetvis, men faktum är att det är raka sanningen också faktiskt. Det är fruktansvärt bökigt jämfört med det som jag är van vid.

Avslutar med några nyheter.

Windows 7 - startar lika snabbt som XP

http://www.idg.se/2.1085/1.190746/windows-...a-snabbt-som-xp

Windows 7 kräver mindre resurser än Vista

http://www.idg.se/2.1085/1.190672/windows-...surser-an-vista

"Virtuella pc är ett svart hål inom säkerhet"

http://www.idg.se/2.1085/1.190653/virtuell...l-inom-sakerhet

Den där sista nyheten borde vara nåt för Plun! :P

Jag har kört TC tidigare och anser inte den vara tillräckligt åtminstone i mitt dagliga arbete.

Jag instämmer mycket i det Stens skrev om tidigare, och är något inte tillräkligt i Windows systemet så man givetvis tredjeparts program. På min dator i alla fall så är mesta av installerade program tredjeparts program. Enda Windows installerade program jag använder är nog mest bara den inbyggda kalkylatorn.

Men för dig, DimensionX, så är väl även kalkylatorn något fel på, din TC-räv  ;)

När man läser dina inlägg, DimensionX, både i denna och andra TC-sammanhang så kan man lätt få en viss intryck av att du anser att alla som kör TC- är "data proffs" av något slag, där it och dataingenjörer sitter med dagligen, och alla MS-fantaster amatörer och totalt okunniga. Well, så är det inte kan jag säga på en gång.

Kör med din TC du din TC-räv,  :P så kör vi andra, dvs amatörer med de program vi känner oss mest bekväma med :P

Du skulle se mig "in action" framför TC i 10 min . ;)

Sen förstår du varför jag tycker att utforskaren är fruktansvärt omständig och primitiv. :)

Jag använder helt enkelt TC därför att det skall gå snabbt och lätt att jobba, så lite krångel som möjligt. Det som är klumpigt och omständigt i utforskaren går lätt och snabbt i TC, just därför använder jag TC sen några år tillbaka. Jag får sammanbrott av utforskarens klumpighet och begränsningar. Hade du varit i samma situation som mig, så hade du tyckt likadant Stim. ;):)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 165
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Gäst DimensionX
På tal om windows-os-kalkykaltorn försten,  så har den utvecklats enormt i W7, grymt bra har den blivit och det finns flera olika "mode" lägen att välja mellan  :)

Ha ha ha ha ha ha ha

Ursäkta mig Stim, jag kunde inte hålla mig. Jag använder kalkylatorn i Notetab Pro nästan uteslutande. Det blev nästan ironiskt det här. Inget illa ment. :)

Hmm, enda jag använder är Paint, för screencaptures, som Stenis. ;)

Förbättrad kalkylator låter annars bra, tummen upp. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Jag använder kalkylatorn i Notetab Pro nästan uteslutande.

Så du menar att du först "kickar" upp nån Notetab-Pro för sen dra igång nån inbyggd kalkylator?  :)

Verkar smidigt  :)

Pssst, Notetab pro är uppe hela tiden medans jag har datorn på. ;)

Har allt i flikar, Notetab sparar vart jag är och vilka flikar jag hade öppna när jag startar Notetab. Sen klipper/ klistrar jag mellan de olika flikarna.

TC är också igång så länge jag har datorn på.

Ingen av dem drar någon kraft ändå. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har allt i flikar, Notetab sparar vart jag är och vilka flikar jag hade öppna när jag startar Notetab. Sen klipper/ klistrar jag mellan de olika flikarna.

Låter som sagt himla proffsigt (arbetssätt) men kanske framförallt väldigt smidigt :P

Så då är du alltså inte bara en TC-räv med andra ord, utan då även en riktig Notetab-pro freak?  :)

Din gamle tredjeparts-räv  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Har allt i flikar, Notetab sparar vart jag är och vilka flikar jag hade öppna när jag startar Notetab. Sen klipper/ klistrar jag mellan de olika flikarna.

Låter som sagt himla proffsigt (arbetssätt) men kanske framförallt väldigt smidigt :P

Så då är du alltså inte bara en TC-räv med andra ord, utan då även en riktig Notetab-pro freak?  :)

Din gamle tredjeparts-räv  :)

En del program är så oumbärliga att man snabbt blir beroende av dem. Notetab är ett förträffligt program som jag använt i över 6 år nu, samma sak med TC. Jag sökte ett program som var likt ett jag använde till min Atari ST, som hette Everest, en grymt bra texteditor, och hittade Notetab som följde med tidningen PC för alla, på deras CD. Sedan dess har jag varit Notetab användare. TC använde en kompis, först fattade jag inte vitsen med det men var tvungen att testa det själv, och blev fast. Först använde jag TC parallellt med utforskaren, men bara efter några dagar så använde jag TC minst 90% av tiden för att sedan enbart använda TC.

Jo, jag är nog en riktig tredjeparts räv. Det blir så när man hittar något riktigt bra som man tycker om att jobba med.

När jag postar nyheter odyl så har jag flera flikar öppna och klipper/klistrar snabbt mellan dokumenten. Man kan snabbt öppna länkar direkt från Notetab också, mm mm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv använder jag textpad som primära text-program. Skulle inte kunna vara utan det i mitt arbete, idag, och faktiskt inte heller Notepad det programmet från MS. Notepad är bra för den är så enkel och smidig men utöver det så fungerar den inte till mycket, tyvärr, ännu.

Jag har faktiskt testat Notetab tidigare och så dålig är den inte. Pro versionen är kanske bättre, inget jag hunnit testat dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Själv använder jag textpad som primära text-program. Skulle inte kunna vara utan det i mitt arbete, idag, och faktiskt inte heller Notepad det programmet från MS. Notepad är bra för den är så enkel och smidig men utöver det så fungerar den inte till mycket, tyvärr, ännu.

Jag har faktiskt testat Notetab tidigare och så dålig är den inte. Pro versionen är kanske bättre, inget jag hunnit testat dock.

Det är när man söker lite under ytan som man hittar oftast hittar godbitarna i programmen. Jag kanske kommer med lite tips för Notetab sen i en annan tråd så kan jag visa lite vad som är behändigt och bra med programmet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kanske kommer med lite tips för Notetab sen i en annan tråd så kan jag visa lite vad som är behändigt och bra med programmet.

Det behöver du inte göra för min skull. Om du bara tänkte tipsa ändå så är det bara göra det, det kan säkert intressera någon på forumet.

Den härt råden har ju blivit lite OFF nu så om vi försöker återgå till "Vad vill du se i Windows 7", till ursprungliga ämnet så tror jag det är mer av intresse. Än till exempel TC eller Notetab  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Jag kanske kommer med lite tips för Notetab sen i en annan tråd så kan jag visa lite vad som är behändigt och bra med programmet.

Det behöver du inte göra för min skull. Om du bara tänkte tipsa ändå så är det bara göra det, det kan säkert intressera någon på forumet.

Den härt råden har ju blivit lite OFF nu så om vi försöker återgå till "Vad vill du se i Windows 7", till ursprungliga ämnet så tror jag det är mer av intresse. Än till exempel TC eller Notetab  :)

Vad jag vill se i windows 7?

Total Commander & Notetab. :D

:P

(den var för bra för att låta bli att posta). ;)

Jag vill se ett resurssnålt Windows med små systemkrav, det är nog allt faktiskt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Total Commander & Notetab.  :D

De där e överkurs.  ;)  För mig i alla fall.  --!! Ja menar, de e inte alla som kan tangentbordet med alla kort-kommandon utantill. Du e proffs.  :D

He he, det är en vanesak. Många gånger är kommandona sig lika, som tur är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta blir en dubbelpostning, men det är bara för att jag vill fånga upp folk i både den här tråden men även den som handlar om Windows 7 (http://www.alltomxp.se/forum/index.php?topic=13768).

Jag håller på med en artikel för TechWorlds räkning om just Windows 7 och undrar om någon av er läsare ur ett företagsperspektiv kan tänka er att ställa upp på ett par frågor om Windows 7 kan vara något för just ditt företag? Om ni är intresserade så skicka ett mail till stenis@alltomxp.se. Tackar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enda jag vill se i W7 just nu är att de snarast möjligast lägger tillbaka valet att kunna välja klasiska-startmenyn. Allt annat är oviktigt just nu.

Så viktigt är just det att jag annars är beredd att bojkotta och skrota W7 helt :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...