Gå till innehåll

Varianter på McAfee säkerhetspaket?


Recommended Posts

Hej!

I min nya Dell XPS M1530 är "McAfee SecurityCenter" installerat som 30-dagars gratisperiod. När jag kollar mitt konto hos dem och klickar på "Köp" så kostar 1 års prenumeration 699 kr.

Under "Om" kan jag se att dessa produkter är installerade:

Security Center, VirusScan,  Personal Firewall, Anti-Spam och Privacy Service.

Om jag går in på http://se.mcafee.com (efter kakstädning med Ccleaner, i a f får jag upp 699 kr! :-) ) så kan jag läsa att "McAfee Internet Security Suite" kan köpas med 50% rabatt för 349,50.

Frågan är, vad är det för skillnad mellan dessa två? Jag har surfat runt hos McAfee och på Google men inte hittat något som förklarar skillnaden. Ibland ser det ut som om de två paketen är samma sak. På en annan sida hos McAfee kan man köpa "McAfee® Internet Security Suite med SiteAdvisor" 3-userlicens för 699 kr! Att spara 349,50 känns ju rätt bra, räcker ju till någon god gyllene dryck...

Tänker fråga McAfees support till veckan, men kan vara bra att ha lite info i bakfickan!

F ö. känns "McAfee Security Center" bra och verkar inte tynga datorn nämnvärt, jag har förvisso inte kört den utan så det är väl en rätt subjektiv bedömning!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

I min nya Dell XPS M1530 är "McAfee SecurityCenter" installerat som 30-dagars gratisperiod. När jag kollar mitt konto hos dem och klickar på "Köp" så kostar 1 års prenumeration 699 kr.

Under "Om" kan jag se att dessa produkter är installerade:

Security Center, VirusScan,  Personal Firewall, Anti-Spam och Privacy Service.

Om jag går in på http://se.mcafee.com (efter kakstädning med Ccleaner, i a f får jag upp 699 kr! :-) ) så kan jag läsa att "McAfee Internet Security Suite" kan köpas med 50% rabatt för 349,50.

Frågan är, vad är det för skillnad mellan dessa två? Jag har surfat runt hos McAfee och på Google men inte hittat något som förklarar skillnaden. Ibland ser det ut som om de två paketen är samma sak. På en annan sida hos McAfee kan man köpa "McAfee® Internet Security Suite med SiteAdvisor" 3-userlicens för 699 kr! Att spara 349,50 känns ju rätt bra, räcker ju till någon god gyllene dryck...

Tänker fråga McAfees support till veckan, men kan vara bra att ha lite info i bakfickan!

F ö. känns "McAfee Security Center" bra och verkar inte tynga datorn nämnvärt, jag har förvisso inte kört den utan så det är väl en rätt subjektiv bedömning!

Mitt råd är att, om du vill ha McAfee, så köper du på nätet det billigaste alternativet, sen avinstallerar du det medskickade och installerar om, med den köpta nedladdningen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt råd är att, om du vill ha McAfee, så köper du på nätet det billigaste alternativet, sen avinstallerar du det medskickade och installerar om, med den köpta nedladdningen!

Hej och tack för svar!

Jo, det är väl mitt råd till mig själv också... :-) Min nyfikenhet driver mig dock  till att försöka förstå varför de försöker lura mig att betala dubbelt så mycket för, som jag tror, samma sak!

Om jag först besöker "Mitt konto" så styr mina cookies över mig till fullprislistan även om jag går till samma URL som tidigare visade 50% rabatt! Lite fult, tycker jag!

V g val av säkerhet, så har jag tidigare kört med gratisvarianterna, men tänkte att jag skulle ge McAfee en chans under åtminstone första året.

/Sir_N

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Nu har jag gjort som e-son skrev och som jag hade tänkt göra och det fungerade perfekt.

Pratade med kundtjänst innan och de påstod att det var olika produkter, men nu när "McAfee SecurityCenter" är avinstallerat och "McAfee Internet Security Suite" är installerat, så kan jag konstatera att de ser exakt likadana ut, jag har då inte lyckats se några olikheter....

Denna produkt med 50% rabatt (349,50 kr) är också en 3-userlicens! I priset ingår uppgradering till 2009 års version.

Tämligen billigt för 3 datorer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...