mogge.m Posted August 4, 2008 Posted August 4, 2008 Jag har installerat Vistax64 och nu kan jag inte installera Flashplayer. När jag skall hämta den får jag upp en ruta som säger att den inte går till x64. Vad skall jag göra? Quote
si3rra Posted August 4, 2008 Posted August 4, 2008 Antar att du försöker installera Flash player i Internet Explorer 7 (64-bitars), detta går inte som sagt, eftersom flash inte stödjer x64, du får köra med ie 32 bitars även i vista x64! Program FilesInternet Exploreriexplore.exe - ie64 Program Files (x86)Internet Exploreriexplore.exe - ie32 Quote
si3rra Posted August 4, 2008 Posted August 4, 2008 vanligvis finns båda genvägarna på startmenyn den ena heter bara "internet exporer" och den andra "internet explorer (64 bitars)" Lättast är nog att skapa en genväg till 32 bitars som ligger under Program files (x86) och sedan be den vara standard. Quote
mogge.m Posted August 4, 2008 Author Posted August 4, 2008 Tusen tack. Det fungerade som du sa. Hade aldrig fixat det utan din hjälp. Quote
Recommended Posts