Gå till innehåll

Dynamisk disk gör att datorn inte går att boota


Dennis86

Recommended Posts

Jag har en fråga angående dynamiska diskar och Vista. det är så här att på min ena dator så gjorde jag om alla 3 interna diskar till dynamiska för att köra en "Spanned volume" över dom. Det var inga problem att skapa detta. Problemet kom för när datorn startades om. Det visar sig att Vista inte tycker om att boota från en dynamisk disk. Finns det nån som vet om detta går att lösa utan att formatera? Diskarna är fyllda och det är ju lite segt att sitta i cmd och kopiera till en extern hdd. Om det inte går att lösa så windows bootar, kan man fixa så att nätverket fungerar i cmd från Vista skivan? Eller finns det nån live skiva som har stöd för windows dynamiska diskar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Ingen som kommit på nåt? Suttit med VMware o försökt fixa de men lyckas bara inte...som jag förstår de när man göra om till dynamiska diskar så ska de gå att boota från den nuvarande boot-volymen men de verkar uppenbarligen inte fungera...jag kan återskapa problemet men jag hittar ingen lösning...  :'(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja dennis haft ett liknade fel med dynamisk disk (160 gig filer försvann pga av byte operativ pro till home) bytte till xp proffesional efersom xp home ej klarar av dynamiska diskar hoppas det kan vara till nån hjälp ifall du kör xp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...