Guest DimensionX Posted August 13, 2008 Posted August 13, 2008 Innan Defraggler knappt hunnit börjat, så är Auslogic's Defrag redan klar för längesedan. Har aldrig i mitt liv sett en snabbare defragmenterare. Den är så löjligt snabb att displayen stundtals ser ut som en kulspruta där man ser när data flyttas och skrivs över. Jag hade inte defragmenterat på nästan 1 år och tänkte låta datorn stå på över natten för att defragmentera. Det tog några minuter bara med Auslogic Defrag. Testa själv. http://www.freewarefiles.com/Auslogics-Dis...gram_21648.html Och går det SÅ snabbt att defragmentera en hel disk, vem behöver välja ut bara en del att defragmentera? Quote
Belsebub Posted August 13, 2008 Posted August 13, 2008 Intressant! Ser du någon skillnad på mer utrymme på disken efter defraggen? Quote
Guest DimensionX Posted August 13, 2008 Posted August 13, 2008 Intressant!Ser du någon skillnad på mer utrymme på disken efter defraggen? Defragmentering gör i första hand att den stackars hårddisken slipper hämta bitar av filer lite överallt, vilket slöar enormt mycket. Hurvida man får mer utrymme vet jag faktiskt inte eftersom det i första hand handlar om "kortare tid" för att starta och hantera filer. Men det är möjligt att man kanske vinner en del utrymme också när alla bitar hamnar "på plats". Quote
tub Posted August 13, 2008 Posted August 13, 2008 på tal om auslogics så kan jag även rekommendera aulogics boostspeed ett tweakprogram där du bland annat kan städa och defragmentera registret effektivare än ccleaner plus en massa andra funktioner betalprogram men väl värt att testa tycker jag tub Quote
Recommended Posts