Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag har en heldel problem med min  fujitsu siemens bärbara dator, jag stör mig på att datorn stannar huxflux. helst med Windows XP SP3, nu efter att jag har gått tillbaka till SP2 så har jag fortfarande dessa fel i loggen men dock mindre krascher.

har haft inne datorn på lagning av andra saker men jag vet inte ifall det kan ha med det & göra. den har dock inte gjort så innan jag skickade in den.

Det som är gjort på datorn är

BYTT:

LCD.

Processor.

HD.

Kyl " har ett annat namn" konverter lr nå.

WLAN kort

------------------------------------------------------------------------------------

Bios verkar vara den senaste då jag kollade på siemens hemsida, samt alla drivrutiner till ljudkort,nätverskort osv....

Jag får dessutom ett fel upp när jag ansluter till det trådlösa nätverket om att

"Windows inte kunde hitta certifikat som låter dig logga in på nätverket D-Link."..

Dock så kan jag ansluta utan problem.

Det fungerar klockrent på min stationära dator inga felkoder på den iallafall

Datorn jag har är en

Fujitsu siemens

Mobile AMD sempron

Processor 3000+

798MHz, 736 MB RAm

När jag kollar i felloggen så har jag 3 st felkoder

1.

ACPIEC

DeviceACPIEC: Den inbäddade styrenheten svarade inte inom den angivna tidsgränsen. Detta kan bero på ett fel i maskinvaran i den inbyggda programvaran, eller en dåligt designad BIOS som har osäkeråtkomst till den inbäddade styrenheten. Drivrutinen för den inbäddade styrenheten kommer att försöka genomföra den misslyckade transaktionen om möjligt.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2.

ipnathlp

Nätverksadressöversättare (NAT) kunde inte begära en åtgärd från modulenför översättning i kernel-läge.Detta kan bero på en felaktig konfiguration, otillräckliga resurser eller ett internt fel.Felkoden finns under i datan.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

3.

BITS

Formatet på BITS-jobblistan känns inte igen. Det kan ha skapats av en annan BITS-version. jobblistan har rensats.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Det är dessa fel jag försökt förstå mig på men inte hittat nå direkt lösning på.

Hoppas det finns någon riktig datasnille här som kan hjälpa mig, för jag gids inte skicka in datorn till Powermill en 5:e gång.

/Leo

Posted

hmm, hur är din wlan signal och kvalitet?

När min signal är svag så fryser min bärbara sig sen får man starta om : /

Dock fryser den aldrig när den är nära accesspunkten... Hur är de med din maskin ?

Posted

jag hade problem att det var dålig signal, därför bytte dom Wlan kortet + processorn, nu funkar det klockrent men nu fryser sig hela datorn, helst när den ska ladda något & helst när man kör något som rör sig typ flash,video... IE stannar den alltid i... signalen nu är som den ska vara...